اقتصادی

مترکس – نمایشگاه مواد اولیه، ماشین‌آلات، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم

رونمایی از پوستر اولین نمایشگاه مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم «مترکس» برگزارشد.

به گزارش روند بازار، آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم مترکس با حضور پیشکسوتان صنعت کفش و چرم کشور، رییس و اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم، رییس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، رییس و اعضای هیات‌مدیره جامعه صنعت کفش ایران، اعضای هیات‌مدیره انجمن چرم طبیعی ایران، انجمن چرم مصنوعی و اتحادیه کفش اسلامشهر، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات و مواد اولیه کشور برگزار شد.

آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم “مترکس”روز چهارشنبه هشتم شهریورماه با حضور بزرگان و پیشکسوتان صنعت کفش و چرم کشور، رییس و اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم، رییس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، رییس و اعضای هیات‌مدیره جامعه صنعت کفش ایران، اعضای هیات‌مدیره انجمن چرم طبیعی ایران، انجمن چرم مصنوعی و اتحادیه کفش اسلامشهر، تولید کنندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات و مواد اولیه کشور در طبقه ششم مرکز تجاری گالریا تهران برگزار شد.

در این مراسم جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه های مترکس و قم شوز اعلام کرد: پس از برگزاری نمایشگاه موفق و پرمخاطب قم شوز امسال میزبان خانواده بزرگ صنعت کفش در دو نمایشگاه اعم از ماشین آلات مواد اولیه و صنایع وابسته در تاریخ ۳۰ آبان لغایت ۳ آذر و نمایشگاه کفش و صندل و صنعت مُد (قم شوز) در تاریخ ۲۶ لغایت ۲۹ دی ماه خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به نظر سنجی‌های انجام شده و مشورت با بزرگان و تولیدکنندگان این صنعت افزود: صنایع وابسته نیاز به حمایت ویژه دارد و این دغدغه باعث شد نمایشگاه مترکس شکل بگیرد.

شعبان زاده همچنین گفت: این نمایشگاه را با دید ملی برگزار خواهیم کرد و به همین دلیل در عنوان نمایشگاه به “ایران – قم” تاکید شده است.
رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی قم گفت: استان قم استعداد و ظرفیت بالایی در زمینه  تولید، توسعه، بومی سازی  و دانش‌بنیان کردن صنایع وابسته کفش دارد که مدیران استانی با شناختی که از صنعت کفش قم به لحاظ اینکه صنعتی پاک، کم آب بر، اشتغالزا، سازگار با زیست بوم فرهنگی و اقلیم قم می‌باشد همچنین اهمیتی که این صنعت در توسعه مشاغل خانگی دارد، با روی باز پذیرای سرمایه گذاران محترم داخلی و خارجی خواهند بود.
وی با تاکید بر سوق دادن شرکت‌های تولیدی فعال در صنعت کفش به سمت دانش بنیان شدن خاطر نشان کرد: این امر با مدیریت جهادی مدیران حاکمیتی و بخش خصوصی محقق خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه مترکس همچنین با اشاره به ابعاد فرهنگی نمایشگاه گفت: در تلاشیم تا در بخش طراحی و مدلسازی صنعت کفش، زمینه تولید محصولات مبتنی بر فرهنگ ایرانی با محوریت خانواده را نهادینه کنیم.

حاج ولی رضایی یکی از بزرگان و پیشکسوتان صنعت کفش ایران ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد: ۳۲۰۰ قلم جنس از صنایع وابسته مورد نیاز صنعت کفش از خارج کشور وارد می‌شود که برگزاری نمایشگاه مترکس، بومی سازی، دانش بنیان شدن، انتقال تکنولوژی و کاهش نیاز و وابستگی به خارج را همراه خواهد داشت.

علی لشکری عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران نیز ضمن تشریح وضعیت صنعت کفش کشور گفت: جای این نمایشگاه در صنعت کفش کشور خالی بود که این حرکت با همت بلند انجمن کفش قم و تیم جوانشان همچون نمایشگاه قم شوز با موفقیت در عرصه بین المللی برگزار خواهد شد.
محمد ایرانی رئیس اتاق بازرگانی قم نیز ضمن تاکید بر افزایش فعالیت تشکل‌های بخش خصوصی خاطر نشان کرد: موفقیت نمایشگاه قم شوز نتیجه فعالیت گروهی در قالب تشکل انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم بود که امیدواریم این اتفاق مبارک الگوی دیگر صنایع قرار گیرد و بتوانیم مشکلات را راحت تر حل کنیم.

در ادامه دکتر ترکمان رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، طالقانی رئیس جامعه صنعت کفش ایران، دهقان نایب رئیس اتحادیه کفش اسلامشهر، آقایان عرب، اخوت، اسدی، نظری، نامی، پیشه‌ور از تولیدکنندگان و پیشکسوتان صنایع وابسته صنعت کفش ایران ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه نظرات خود را در خصوص بهتر برگزار شدن این رویداد بین‌المللی عنوان کردند.

محسن سلیمانی دبیر اجرایی نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی مترکس با اعلام خبر حضور شرکت‌های داخلی و شرکت‌های از ایتالیا، چین و ترکیه گفت: پیش ثبت نام این نمایشگاه از تاریخ ۲۰ شهریور ماه از سایت انجمن کفش به آدرس www.shoesqom.ir قم انجام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به صادرات محور بودن این نمایشگاه از شناسایی و دعوت از تولیدکنندگان ۱۷ کشور خبر داد و افزود: خدمات vip از جمله بلیط پرواز، اقامت، ترانسفر و هتل میهمانان در حال برنامه‌ریزی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا