کسب و کار

مراحل دریافت وام طلا در سال ۱۴۰۳

آیا شما هم به دنبال دریافت وام طلا هستید؟ حتما می دانید که امروزه شرکت های سوم شخص زیادی در زمینه ارائه این وام فعالیت نموده و خدماتشان را در اختیار مشتریان قرار می دهند. علاقه مندان به استفاده از ضمانت طلا هنگام گرفتن وام، باید چند نکته مهم و کلیدی را مد نظر خود قرار دهند. امروز ما قصد داریم تا پروسه دریافت مدل های مختلف وام با ضمانت از نوع طلا را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. پس برای آشنایی بیشتر با وام روی طلا، با ما همراه شوید.

شرایط و مراحل دریافت وام طلا در سال ۱۴۰۳

حتما شما هم از خود می پرسید که مهم ترین شرایط مورد نیاز برای دریافت وام طلا کدام اند؟ به صورت کلی، وام همراه با ضمانت طلا را می توان تحت شرایط مختلفی دریافت نمود. در اکثر مواقع شما می توانید به اندازه طلای ضمانت خود وام دریافت نمایید. این در حالی است که برخی بانکها و شرکت ها و سازمان ها، قوانین خاصی را برای متقاضیان دریافت وام در نظر می گیرند.

وام طلا چیست؟

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که وام طلا چیست و چرا محبوبیت زیادی به دست آورده است؟ از جمله دیگر نام های این وام می توان به وام روی طلا اشاره نمود. در حالت سنتی، برای دریافت وام از مراکز مالی و بانک ها شما باید ضامن رسمی دولتی را معرفی می کردید. این مسئله بازدهی مطلوبی را به همراه نداشت چرا که خیلی از افراد به ضامن های دولتی دسترسی نداشتند. طی چند سال اخیر موسسه های مالی تصمیم گرفته اند تا ضمانت طلا را به جای ضامن های قدیمی قبول نمایند. با استفاده از ضمانت طلا، شما در بهترین حالت ممکن می توانید وام دریافت نمایید.

شرایط دریافت وام طلا چگونه است؟

به خاطر داشته باشید که شرایط دریافت وام طلا در بانک های مختلف با یکدیگر فرق می کند. برای کسب بازدهی مطلوب از این پروسه، در ابتدا شما باید موسسه های مالی را مورد بررسی قرار دهید و بهترین ها را بر اساس نیاز های خود انتخاب نمایید. به صورت عمومی، شرایط دریافت وام با ضمانت طلا خیلی انعطاف پذیر تر از وام های عادی می باشد. همین مسئله هم باعث شده تا کاربران به استفاده از این وام علاقه زیادی داشته باشند.

چه بانکهایی در سال ۱۴۰۳ وام طلا می دهند؟

در حال حاضر بانک های زیادی نسبت به ارائه وام طلا اقدام می نمایند. اگر شما هم به دنبال استفاده از این وام محبوب هستید، می توانید به سراغ موسسه ها و بانک های خاصی همچون بانک ملی، بانک کارگشایی، بانک صادرات، بانک رسالت و غیره اشاره نمود. به کاربران توصیه می شود تا به جای استفاده از موسسات خصوصی و غیر دولتی، وام روی طلا را با کمک مراکزی همچون بانک ملی یا کارگشایی دریافت نمایید. این مراکز هم اعتبار بالایی دارند و هم می توانند به خوبی از طلا های شما محافظت نمایند.

شرایط اعطای وام طلا از بانک ملی چگونه هست

بانک ملی یکی از مهم ترین مراکز مالی فعال در ایران به حساب می آید که نسبت به اعطا وام روی طلا اقدام می نماید. در بانک ملی، کاربران می توانند وام ۵ میلیونی یا ۲۰ میلیونی دریافت نمایند. برای وام ۵ میلیون تومانی، شما باید سود ۱۱ درصد را پرداخت نمایید و حداقل ۲۵ گرم طلا را به عنوان ضمانت در اختیار این بانک قرار دهید. این در حالی است که برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی شما باید ۶۷ گرم طلا را به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار دهید. مدت زمان بازپرداخت این وام هم بسته به شرایط شما از ۱ تا ۲۰ ماه متغیر است.

بانک هایی که وام طلا ارائه می کنند
بانک هایی که وام طلا ارائه می کنند

نحوه دریافت وام طلا از بانک کارگشایی۱۴۰۳

شرایط اعطا وام طلا در بانک کارگشایی هم شباهت های زیادی به بانک ملی دارد. این موسسه مالی معتبر و شناخته شده، دو وام ۵ میلیون و ۲۰ میلیون تومانی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. وام ۵ میلیونی قرض الحسنه بوده و وام ۲۰ میلیونی جعاله می باشد. مهم ترین تفاوت موجود میان وام بانک کارگشایی و بانک ملی به میزان وثیقه مورد نیاز اشاره دارد. برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی، شما باید ۵۷ گرم طلا را در اختیار این مجموعه قرار دهید. به خاطر داشته باشید که بازپرداخت این بانک به صورت ماهانه نیست! شما باید یک سال پس از دریافت، کل هزینه را همراه با سودش پرداخت نمایید.

گواهی سپرده طلا از بانک ملت در سال ۱۴۰۳

به خاطر داشته باشید که بانک ملت نسبت به ارائه وام طلا اقدام نمی نماید. در عوض، این بانک گواهی سپرده طلا را در اختیار شما می گذارد. این برگه که مالکیت شما روی طلای فیزیکی را نشان می دهد، قابلیت نقل و انتقال در بورس را به همراه دارد. شما می توانید از این گواهی برای سرمایه گذاری استفاده نمایید.

آیا بانک رسالت وام طلا می دهد ؟

بانک رسالت تنها در سال ۱۳۹۸ با وثیقه طلا وام ۲۰ میلیونی پرداخت می کرد.در سال ۱۳۹۸ برای دریافت این وام، از طلای زینتی استفاده می شد . میزان سود این وام برابر با ۲ درصد بود ودر سال ۱۳۹۸  مبلغش هم  20 تا ۳۰ میلیون تومان می باشد. برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی این بانک،در ان زمان شما باید ۵۰ گرم طلا را به عنوان وثیقه در اختیار شعبات مورد تایید قرار می دادید و در سال ۱۴۰۳ این بانک هیچ گونه وامی با ضمانت طلا نمی دهد.

شرایط دریافت وام طلا از بانک رفاه

متاسفانه در سال ۱۴۰۳ بانک رفاه نسبت به ارائه وام طلا اقدام نمی کند. یعنی اگر شما هم به دنبال استفاده از این وام هستید، نمی توانید به سراغ بانک رفاه بروید. البته که بانک رفاه کارگران موارد زیادی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. شما می توانید از وام فوری ۱۰۰ میلیون تومانی این بانک جهت کسب بازدهی مطلوب استفاده نمایید. در کل برای استفاده از وام با ضمانت طلا، بهترین راه موجود در جلوی پای شما به استفاده از مراکز معرفی شده مربوط است.

دریافت وام از مراکز خصوصی
دریافت وام از مراکز خصوصی

شرایط دریافت وام از دفاتر خصوصی

به خاطر داشته باشید که امروزه دفاتر خصوصی زیادی در سراسر ایران نسبت به ارائه وام طلا اقدام نموده و خدماتشان را در اختیار مشتریان قرار می دهند. این شرکت های خصوصی می توانند سود معقولانه ای را روی خدمات خود اعمال نمایند ولی استفاده از آنها همیشه بازدهی مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. با استفاده از شرکت های خصوصی برای دریافت وام روی طلا، شما باید اعتبار سنجی های مورد نیاز را به صورت دقیق انجام دهید. عدم توجه به این مسئله، می تواند خطر از دست دادن طلا را افزایش دهد.

چگونه شرکت های وام طلا را اعتبار سنجی کنیم

راه های زیادی برای اعتبار سنجی شرکت های فعال در زمینه ارائه وام طلا طراحی شده است. هر کدام از این روش های اعتبار سنجی، یک سری مزایا و معایب ویژه را به همراه دارند. مثلا برای اعتبار سنجی تیم های سوم شخص فعال در این زمینه شما می توانید مجوز های آنها را مورد بررسی قرار دهید. آنالیز رضایت مشتریان و نظرات آنها هم می تواند بازدهی مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا