اقتصادی

مردم منتظر ارزانی مرغ باشند؟ | برنامه دولت برای تنظیم بازار مرغ

روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد؛ دو هفته ای است که در عرضه گوشت مرغ گرم کم شده است و به همین علت توزیع مرغ منجمد دولتی با قیمت ۴۵ هزار تومان در دستور کار قرار گرفته است. دو هفته ای دیگر تولیدات جدید وارد بازار می شود و قیمت های روند کاهشی خواهند داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از همشهری آنلاین، بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم مرغ در ماه مبارک رمضان در محدود ۸۰ تا ۹۱ هزار تومان در سطح خرده فروشی های شهر به فروش می رسد در حالی قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است. فروش با این قیمت ها در حالی است که عرضه مرغ گرم در مغازه‌ها نیز محدود شده است. همین موضوع موجب شده تا وزارت جهاد کشاورزی عرضه مرغ منجمد دولتی در بازار با قیمت ۴۵ هزار تومان را در دستور کار قرار دهد.

محمدرضا سارولر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: دو هفته ای است که در عرضه گوشت مرغ گرم کم شده است و به همین علت توزیع مرغ منجمد دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عرضه کم به علت کاهش جوجه ریزی کمی است که سال گذشته صورت گرفت اما بعد از دو هفته تولیدات وارد بازار می شود و در این مدت سعی داریم با عرضه نامحدود مرغ منجمد با قیمت ۴۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بازار را تنظیم قیمت کنیم. این مرغ ها ۴ ماه پیش کشتار شدند گرچه مرغ منجمد یک سال اعتبار دارد و قابل استفاده است.

طبق گفته سارولر، قیمت مرغ گرم کیلویی ۶۳ هزار تومان است و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.

چند روز قبل هم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با همشهری آنلاین از احتمال افزایش قیمت مرغ به علت کاهش جوجه ریزی خبر داد.

وی گفت: برخی حوزه‌های تولیدی ما با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند که از جمله آن می‌توان به دامداران اشاره کرد. کاهش تولید و کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها در این بخش موجب افزایش شدید قیمت آن می شود که اگر اقدامی برای واردات نشود موجب افزایش شدید قیمت مرغ می شود.

در ادامه به قیمت گوشت گرم مرغ در برخی سطح خرده فروشی های شهر اشاره می کنیم:

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا