اقتصادی

مرغ ۷۳ تومانی را از کجا بخریم؟

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی البرز گفت: مرغ گرم با نرخ مصوب کیلویی ۷۳ هزار تومان در بازارهای روز شهرداری عرضه می‌شود.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یوسفی با بیان این که نرخ مصوب کیلویی ۷۳ هزار تومان در بازارهای روز شهرداری عرضه می‌شود، گفت: ۱۵ درصد نیاز استان، تولید مرغ داریم بنابراین مرغ مازاد استان‌های دیگر را وارد می‌کنیم.

او می‌گوید: با تنظیم بازار مرغ سعی کردیم قیمت را کمی پایین تر نگهداریم، تا دیروز در برخی بازارهای روز، مرغ گرم با نرخ کیلویی ۶۹ هزار تومان به فروش می‌رسید.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی البرز گفت: قیمت مصوب از ۶۳ به ۷۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده است که هفته گذشته اعلام شد.

او می‌گوید: از ابتدای سال تا امروز، بیش از سه هزار تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

یوسفی با بیان این که کمبودی در زمینه مرغ منجمد و گرم نداریم، گفت: همه واحدهای صنفی موظف به رعایت قیمت مصوب هستند و فروش مرغ با نرخی بیش از قیمت مصوب، تخلف محسوب می‌شود.

او می‌گوید: مصرف روزانه مرغ در استان، بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ است، جهاد کشاورزی براساس قانون نظام صنفی نظارتی بر واحدهای صنفی نیست و نظارت بر تولید وظیفه ما است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی البرز گفت: روزانه برای تنظیم بازار بین ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ بین بازارهای روز توزیع می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا