اقتصادی

مزایده «گاوداری» ایران‌خودرو + عکس جزئیات مزایده

بزرگترین خودروساز کشور گاوداری خود در شهرک صنعتی جنت‌آباد قم را با قیمت پایه ۶.۷ میلیارد تومان به مزایده گذاشته است. مهلت این مزایده تا ۲۳ دی ماه امسال است.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، مدتی پیش یک نماینده مجلس از گاوداری یک خودروساز بزرگ در کشور خبر داده و از این موضوع گلایه کرده بود.

علیرضا سلیمی در توییتی نوشته بود: «وقتی فلان خودروساز، بجای تحقیق و توسعه بخش پژوهش ‌و تحقیقات ‎گاوداری دارد، نتیجه‌ی آن روشن است!»

پیش از این نیز در یک برنامه صداوسیما به خاطره‌ای مربوط به دو سال پیش اشاره شده بود که حتی مدیر عامل ایران‌خودرو هم از حضور یک واحد دامداری در لیست اموال ایران‌خودرو بی‌خبر بوده است!

در همین حال اخیرا در گفتگو با کارشناسان این موضوع را بررسی کرده بود که آنها گفته بودند: مشکل صنعت خودروسازی ایران این است که بنگاه‌داری صنعتی به بنگاه‌داری غیرصنعتی تبدیل شده است.

این موضوع واکنش مخاطبان را هم به همراه داشت. یکی از مخاطبان نوشته بود: «خودروسازان علاوه برگاوداری، مرغداری، انبوه‌سازی و دلارفروشی دارند و خودرو را عمدا گران می‌کنند و از سود میلیاردی این کارها را انجام می‌دهند. آن هم ماشبن بی‌کیفیت.»

اما ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز در توییتی خبر داده که بزرگترین خودروساز کشور واحد دامداری خود را به مزایده گذاشته است.

او نوشته است: «آیا واقعا بزرگترین خودروساز کشور گاوداری دارد؟ بله، در شهرک صنعتی جنت‌آباد قم به ارزش ۶.۷ میلیارد تومان (قیمت مزایده). ماجرا چیست؟ مشتری پول نداشته، گاوداری‌اش مصادره شده است. آیا هنوز این گاوداری فعال است؟ بله، با تعداد قابل توجهی دام. منتظر ویدیو در روز شنبه باشید.»

بر اساس اعلام مزایده اخیر مهلت این مزایده هم تا ۲۳ دی ماه امسال است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا