کسب و کار

معرفی انواع توری مش جوشی موجود در بازار ایران

توری مش به نوعی توری مفتولی گفته می‌شود که برای تولید آن از میلگردهای ساده یا آجدار استفاده می‌شود. روش ساخت توری مش به این صورت است که  میلگردها به صورت افقی و عمودی روی هم قرار گرفته و نقطه تقاطع آنها را با جوش به هم متصل می‌کنند. این سازه به خاطر استحکام بالا در صنایع مختلف از جمله صنایع کشاورزی، ساخت و ساز و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.  در این مقاله هر آنچه که باید در مورد توری مش بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم. 

توری مش چیست ؟

توری مش که با نام توری مش جوشی نیز در بازار شناخته می‌شود، نوعی توری فلزی است که از میلگرد ساخته شده است. هم چنین جهت ساخت توری جوشی از میلگرد ساده در سایزهای شش و هشت یا میلگرد آجدار در سایزهای هشت، ده، دوازده و چهارده استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که این توری‌ از سایر توری‌ها از جمله توری مرغی، حصاری و گابیون متفاوت است زیرا میلگردها به صورت نقطه‌ای جوش خورده‌اند که باعث استحکام بیشتر آن شده است.

کاربرد توری مش چیست؟

توری مش کاربردهای بسیاری دارد که می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • سقف‌های کامپوزیت
  • دیوارها و قطعات از پیش ساخته شده کامپوزیت
  • کف سالن ها، انبارها ، اتوبان ها و فرودگاه‌ها
  • پی ساختمان‌ها و فونداسیون بتنی
  • ایجاد تونل
  • ساخت پل و مترو
  • ساخت سدهای بتنی
  • کانال‌های مخصوص آب رسانی
  • حصار کشی دور انبارها، پارکینگ ها و غیره

معرفی انواع توری مش با توجه به مفتول مورد استفاده

توری مش بر اساس مفتول مورد استفاده به سه دسته گالوانیزه، فلزی و استنلس استیل دسته بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی هرکدام می‌پردازیم.

  • توری مش گالوانیزه

توری مش گالوانیزه از مفتول‌هایی با روکش گالوانیزاسیون به روش گرم ساخته می‌شود. این نوع توری‌های مش به خاطر استحکام و هم چنین مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، در سازه‌های زیر ساختی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین یکی از ویژگی‌های این توری، انعطاف‌پذیر نبودن آن است.

  • توری مش فلزی

توری مش فلزی کاربردهای مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها، مسلح سازی بتن است. از آنجا که بتن در برابر تنش های کششی مقاومت بسیار پایینی دارد؛ استفاده از توری‌های مش فلزی موجب افزایش پایداری بتن می‌شود. توری‌های مش فلزی در صنایع مختلف از جمله معدن، باغبانی، کشاورزی، معماری و دکوراسیون و غیره نیز کاربرد دارد. هم چنین این توری‌ها به خاطر استحکام و مقاومت بالا برای دیوار کشی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه به خاطر چشمه‌های مربعی شکل در زمان حریق، آب از آنها عبور کرده و مانع از عملیات خاموش کردن آتش نمی‌شوند.

  • توری مش استنلس استیل

توری‌های مش استنلس استیل یکی از انواع  مختلف مش  است که توسط فولاد  ضد زنگ ساخته شده و به همین دلیل در برابر خوردگی، زنگ زدگی، پوسیدگی  و حرارت بالا بسیار مقاوم هستند. به خاطر ویژگی‌های خاص این توری برای محیط‌های مرطوب یا  مکان‌هایی با دمای بالا بسیار مناسب می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های این سازه می‌توان به دوام بالا در برابر فرسایش شیمیایی و فیزیکی و همچنین پایداری بالا در برابر مواد اسیدی و قلیایی اشاره کرد. از توری‌های مش استنلس استیل  در صنایع حساس از جمله خودروسازی و هوا فضا، رنگ‌سازی و غیره  استفاده می‌شود.

مزایای توری مش

مزایای توری مش

توری مش نسبت به مصالح مشابه دارای ویژگی‌ها و مزایای متعددی  است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توری‌های مش با توجه به کاربرد فراوان و مقاومت بالا نسبت به مصالح مشابه دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و همین موجب کاهش هزینه‌های نهایی در ساخت و ساز می‌شود.
  • یکی از ویژگی‌های توری مش، مقاومت بالای آن در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و پارگی است و همین امر موجب شده تا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. هم چنین وجود جوش‌های نقطه‌ای، باعث مقاومت بالای شبکه‌ها شده است.
  • مقاومت بالای توری‌های مش باعث افزایش استحکام ساختمان‌ها نیز می‌شود.
  • استفاده از مش باعث سرعت بخشیدن به عملیات ساخت و ساز شده و در نتیجه‌ موجب صرفه جویی در هزینه ها و همچنین مصرف میلگرد می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت توری مش

توری مش انواع مختلفی دارد که با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. عوامل مختلفی بر قیمت توری‌های مش تاثیر گذار هستند که در ادامه به صورت مختصر به آنها اشاره می‌کنیم.

  • یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین قیمت توری مش، ضخامت میلگردهای مورد استفاده در تولید این سازه است.
  • سایز چشمه‌های موجود در این توری از عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصول هستند.
  • نوع میلگرد به کار رفته‌ در ساخت این سازه از نظر ساده یا آجدار بودن از پارامترهای مهم در قیمت‌گذاری مش هستند.
  • برند مفتول مورد استفاده در تولید این محصول از جمله عوامل مهم در تعیین قیمت توری‌های مش می‌باشد.
  • پوشش توری‌ها از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت این سازه به شمار می‌رود.‌
توری مش چیست ؟

خرید توری مش

شرکت آهن سازان آرکا(آهن دپو) به عنوان یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تولید و توزیع آهن‌آلات، انواع توری‌ها از جمله تولید توری مش، انواع مفتول، انواع ورق فولادی، انواع عایق ساختمانی حرارتی و صوتی، قطعات و تجهیزات ساختمانی، انواع افزودنی بتن فعالیت می‌کند. جهت خرید توری مش و اطلاعات از قیمت آهن آلات می‌توانید به آدرس اینترنتی  www.ahandepo.com  مراجعه کرده و از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان متخصص ما تماس گرفته تا شما را  راهنمایی نمایند. همچنین  پیشنهاد می‌کنیم جشنواره عیدانه فروش توری مش در آهن دپو را از دست ندهید و همین الان جهت خرید این سازه با قیمت استثنایی اقدام کنید.

کلام آخر

در این مقاله شما را با توری مش و مزایای آن آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید؛ این سازه به خاطر مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، خوردگی و مواد اسیدی و قلیایی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به خاطر نوسانات لحظه‌ای بازار حتما قبل از خرید از قیمت روز توری مش مطلع شوید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا