کسب و کار

معرفی انواع ورق آهن | راهنمای خرید ورق آهن

چکیده : ورق آهن یکی از پرکاربردترین مصالح در پروژه‌های مختلفی است که یکی از پرتقاضاترین محصولات فولادی برای خرید به شمار می‌رود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را درباره قیمت ورق آهن، مشخصات ورق آهن، وزن ورق آهن و … را در اختیار شما قرار دهیم.

 ورق آهن یکی از پرکاربردترین مصالح در پروژه‌های مختلفی است که یکی از پرتقاضاترین محصولات فولادی برای خرید به شمار می‌رود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را درباره قیمت ورق آهن، مشخصات ورق آهن، وزن ورق آهن و … را در اختیار شما قرار دهیم.

هر ورق آهن چند کیلو است؟

وزن ورق آهن هم یکی از مواردی است که می‌تواند بر روی قیمت ورق آهن، تاثیر زیادی بگذارد. به اینصورت که هر چه ورق آهن وزن بیشتری داشته باشد،  قیمت آن نیز بیشتر است.

برای اینکه بتوانید تا وزن ورق آهن را به دست بیاورید، کار سختی را در پیش ندارید و فقط باید از یک فرمول ساده استفاده کنید. در ابتدا شما باید عرض ورق (به میلی‌متر) را در ضخامت ورق (میلی‌متر) و درنهایت بر روی طول ورق (متر) ضرب کنید تا حجم ورق به دست بیاید.

برای مثال فرض کنید که یک ورقی را در اختیار داریم که ضخامت آن ۲ میلی‌متر و عرض ۱۰۰۰ میلی‌متری را دارد و همچنین طول آن برابر با ۲ متر است. با استفاده از فرمول بالا، حجم ورق برابر می‌شود با ۴۰۰۰!

در مرحله بعدی باید برای به دست آوردن وزن ورق آهن، حجم به دست آمده را تقسیم بر ۱۰۰۰ کرده و درنهایت بر عدد ۷.۸ ضرب کنید که یعنی جواب نهایی مثال ما می‌شود ۳۱.۲.

درواقع شما قبل از اینکه بخواهید برای خرید ورق آهن اقدام کنید، لازم است که حتما وزن ورق مدنظرتان را بدانید که با استفاده از این فرمول می‌توانید آن را به دست بیاورید.

 ورق سیاه چیست ؟

ورق سیاه

در مقابل ورق روغنی که با روش نورد سرد تولید می‌شود، ورق آهن سیاه است که با روش نورد گرم تولید می‌شود که آن را با اسم ورق نورد گرم هم می‌شناسند. برای ساخت این ورق‌ها نیاز است که یک دمای بالای ۹۳۰ درجه را تهیه کنید و سپس در یکسری عملیات‌هایی به مانند فرم پذیری، ورق فولادی نورد گرم تشکیل می‌شود.

جهت مشاهده قیمت ورق سیاه کلیک کنید.

ورق روغنی چیست ؟

برای بررسی قیمت ورق فولادی، شما باید بدانید که انواع مختلفی از ورق‌های آهن وجود دارد که هر کدام از آنها نیز کارایی و ویژگی خاص خودشان را دارند. همین کارایی و ویژگی‌ها باعث شده تا قیمت‌های مختلفی راهم به خودشان بگیرند.

برای همین بهتر است قبل از اینکه مباحثی به مانند قیمت ورق آهن بروید، ابتدا مشخصات ورق آهن مدنظر خودتان را بررسی کرده و با نیازی که در پروژه خودتان دارید، مطابقت دهید.

ورق روغنی را با اسم ورق نورد سرد هم می‌شناسند و همانطور که از اسمش هم پیداست، با استفاده از روش نورد سرد تولید می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق می‌توان به مقاومت در برابر کشش اشاره کرد که درواقع یعنی خواص مکانیکی بالایی دارند.

ویژگی‌ها بالا این ورق‌ها باعث شده تا در صنایع مختلف، از آن استفاده کنند که همین موضوع نشان از کاربرد بالای آن را دارد.

جهت مشاهده قیمت ورق روغنی کلیک کنیک.

  ورق آجدار چیست؟

ورق آجدار هم یکی دیگر از انواع ورق فولادی به شمار می‌رود که آن را با نام‌های دیگری به مانند ورق شطرنجی یا ورق کف سازی و همچنین ورق برجسته هم می‌شناسند.

احتمالا شما هم تا به الان ورق‌هایی را مشاهده کردید که در یکطرف آنها، یکسری طرح‌هایی به مانند قطره اشک یا طرح الماس وجود دارد و سطح دیگرش کاملا صاف است.

ورق آهن آجدار معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و آلومینیوم تشکیل می‌شود و در صنایع مختلف از آنها به منظور ضد سایش و ضد لغزش استفاده می‌کنند. به همین منظور می‌توان گفت که ورق آهن آجدار جزو مهم‌ترین کالاها در این صنعت به شمار می‌رود.

جهت مشاهده قیمت ورق آجدار کلیک کنید.

ورق st37 چیست ؟

ورق st37

ورق st37 را با نام همان ورق سیاه می‌شناسند. در ورق st37 کربن کمی وجود دارد که به همین منظور، از آن با اسم ورق نرم یاد می‌شود. بیشترین کاربرد این ورق در ساختمان سازی و پروفیل‌های ساختمانی است.

ورق اسید شویی چیست ؟

قیمت ورق آهن به عواملی مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها نیز مربوط به انواع مختلف این ورق‌ها می‌شود. البته هر ورقی هم کاربرد خاص خودش را دارد و باید بر اساس نیاز خودتان، انتخاب شود.

ورق آهن اسید شویی درواقع همان ورق نور گرم یا ورق آهن سیاه است؛ با این فرق با استفاده از یکسری اسیدهای مختلف، یکسری ناخالصی‌هایی که در این آهن وجود دارد برداشته شد و از بین می‌رود و به اینصورت، ورق اسید شویی تولید می‌شود.

این فرآیند باعث می‌شود تا کیفیت و کارایی ورق‌های آهن سیاه بهتر از قبل شود که قطعا می‌تواند در هزینه نهایی قیمت ورق فولادی تاثیر بگذارد. 

 جهت مشاهده ورق اسیدشویی

(https://tehran-ahan.com/product-category/acid-washing-sheet)

  کلیک کنید.

 ورق کرکره چیست ؟

ورق کرکره همانطور که از اسمش هم مشخص است، دقیقا به شکل کرکره مغازه ها می‌باشد. در ساخت این ورق آهن، از یک ورق نازک که معمولا از جنس آلومینیوم، فولاد یا پلاستیک است، استفاده می‌شود.

 جهت مشاهده ورق کرکره

(https://tehran-ahan.com/product-category/shutter-sheet)

  کلیک کنید.

ورق گالوانیزه چیست ؟

ورق گالوانیزه هم در کنار بقیه ورق‌های فولادی که تا به الان معرفی کردیم، یک ورق فولادی به شمار می‌رود که با استفاده از عنصر روی و روش گالوانیزاسیون پوشش داده می‌شود. اگر کمی درباره این ورق‌ها تحقیق کنید متوجه می‌شوید که دارای تعداد گسترده‌ای از ورق‌های فولادی گالوانیزه گرم و الکترو گالوانیزه هستند.

این پوشش روی باعث می‌شود تا رطوبت و اکسیژه به فولاد تماس پیدا نکند و همین موضوع یعنی اینکه ورق‌های آهن گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی را در برابر رطوبت دارند. همین قابلیت می‌تواند بر روی هزینه نهایی قیمت ورق آهن تاثیر زیادی بگذارد که قطعا قیمت بیشتری نسبت به محصولات مشابه دارد.

 جهت مشاهده قیمت ورق گالوانیزه

 (https://tehran-ahan.com/product-category/galvanized-sheet)

کلیک کنید.

  ورق رنگی چیست؟

بر روی سطح ورق رنگی، معمولا یک لایه از رنگ گالوانیزه وجود دارد که این پوشش گالوانیزه‌ای هم در یک فرآیندی به نام الکترواستاتیک تولید می‌شود.

 جهت مشاهده  قیمت ورق رنگی

(https://tehran-ahan.com/product-category/color-sheet)

کلیک کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا