اقتصادی

معرفی VGV U75 Plus/ کراس‌اوور جدیدالورود چینی در راه ایران

شرکت VGV از خودروسازان تازه‌ تاسیس چینی بوده که اخیراً پای یکی از جدیدترین محصولات آن با نام U75 Plus در بازار داخل کشور باز شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، محصول U75 Plus از برند تازه‌تاسیس VGV بوده که زیرمجموعه شرکت خودروسازی سینوتراک چینی است. سینوتراک به‌صورت تخصصی وظیفه تولید کامیون و کشنده‌های سنگین وزن را دارد اما از سال ۲۰۱۴ به حوزه خودروهای سواری نیز ورود کرده است.

این شرکت خودروسازی اخیرا با ماموت خودرو ایران قرارداد همکاری امضا کرده و به احتمال قوی، طی چند ماه آینده شاهد فروش محصول جدید VGV داخل ایران باشیم.

مشخصات فنی VGV U75 Plus

کراس‌اوور U75 Plus، از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم دو لیتر بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولیدی فوق از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

بنابراین در بخش قوای محرکه، با یک کراس‌اوور قدرتمندتر نسبت به سایر رقبای چینی طرف هستیم که طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند تنها در ۸.۲ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. گفتنی است وزن خالص این کراس‌اوور نیز حدود ۱۶۸۰ کیلوگرم است.

طراحی ظاهری کراس‌اوور VGV U75 Plus

طراحی ظاهری کراس‌اوور VGV U75 Plus

به طور کلی، کراس‌اوور VGV U75 Plus به‌نسبت رقبای این خودرو که پای آن‌ها اخیراً در بازار ایران باز شده از طراحی قدیمی‌تری بهره می‌برد که اغلب، تا چند سال گذشته مرسوم بود.

این خودرو در نمای جلو از یک جلوپنجره نسبتاً بزرگ با چراغ‌های کوچک استفاده می‌کند که با خطوط ریز و درشتی که در قسمت مه‌شکن‌ها و جلوپنجره طرح شده، ظاهر اسپرتی به این قسمت بخشیده است.

در نمای جانبی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی این خودرو که به رنگ مشکی و نقره‌ای طراحی شده، بیننده را به یاد رینگ‌های جدید کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ می‌اندازد.

در نمای پشتی نیز به‌جز طرح سه رنگ مشکی، قرمز و نقره‌ای سپر پشتی و چراغ‌های نسبتاً کوچک عقب، توضیح خاص دیگری نمی‌ماند. اگر بخواهیم ابعاد U75 Plus را با یک خودروی دیگر مقایسه کنیم، این کراس‌اوور ۴۸۲۵ میلی‌متر طول، ۱۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۱ میلی‌متر ارتفاع دارد.

اگر بخواهیم ابعاد U75 Plus را با یک خودروی دیگر مقایسه کنیم، این کراس‌اوور 4825 میلی‌متر طول، 1870 میلی‌متر عرض و 1691 میلی‌متر ارتفاع دارد.

طراحی داخلی

بخش داخلی نسبت به قسمت بیرونی، از طراحی بسیار زیبا و ساده‌ای بهره می‌برد. ترکیب رنگ مشکی مات، مشکی براق و کرم، کابین بسیار لوکس و جذابی را ایجاد کرده است.

کنسول میانی به صورت یکپارچه به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی وسط داشبورد متصل شده که معروف به کنسول مرسدس بنزی است. از سوی دیگر، برای پشت آمپر نیز یک نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۱ اینچی درنظر گرفته شده.

احتمال می‌رود U75 Plus همانند فیدلیتی بهمن موتور در نسخه‌های ۵ و ۷ نفره در بازار داخل کشور عرضه شود.

احتمال می‌رود U75 Plus همانند فیدلیتی بهمن موتور در نسخه‌های 5 و 7 نفره در بازار داخل کشور عرضه شود.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی U75 Plus شرکت VGV می‌توان به کروزکنترل، سنسور فشار باد تایرها، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش و پایداری، چهار حالت رانندگی، کیسه‌هوای جانبی و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی U75 Plus شرکت VGV می‌توان به کروزکنترل، سنسور فشار باد تایرها، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش و پایداری، چهار حالت رانندگی، کیسه‌هوای جانبی و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

قیمت VGV U75 Plus

این خودرو در بازار چین و در نسخه پایه از قیمت ۱۳۷ هزار و ۹۰۰ یوآن آغاز شده و در فول‌ترین حالت آن به ۱۵۱ هزار و ۹۰۰ یوآن می‌رسد. با نرخ فعلی تبدیل یوآن به دلار، قیمت U75 Plus بین ۱۹ هزار الی ۲۱ هزار دلار خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا