بورسعکس و فیلم

پیش بینی بورس هفته سوم تیرماه (اینفوگرافیک)

بازار سهام دومین هفته تیرماه را با رشد شاخص‌ها پشت سر گذاشت و پربازده‌ترین بازار در میان رقبا بود. آیا این هفته هم بورس به پیشتازی خود ادامه می‌دهد؟ کدام صنایع این بار جلودار رشد بازار سهام خواهند بود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام در حالی هفته دوم تیرماه را به پایان رساند که شاخص کل بورس با رشد ۲.۲۹ درصدی از دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحد در هفتم تیرماه به دو میلیون و ۲۰۲ هزار واحد در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات این هفته بیشتر از ۲۹ هزار واحد معادل ۳.۹۱ درصد افزایش داد و به ۷۷۶ هزار و ۱۷۷ واحدی رسید.

همچنین چارت شاخص کل در این هفته نشان می‌دهد، سهام شرکت‌های بزرگ بورس تنها در روز شنبه کاهش قیمت داشتند و در ادامه روزهای هفته با یک چرخش معاملاتی وارد روندی صعودی شدند.

اما آیا رشد شاخص‌های بازار سهام در هفته پیش رو نیز ادامه خواهد داشت و بورس می‌تواند روند صعودی خود را تثبیت کند؟ کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز به همین سوالات پاسخ داده‌اند که در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است.

پیش بینی بورس هفته سوم تیرماه

حجم و ارزش معاملات بهبود می‌یابد؟

طی هفته دوم تیرماه، ارزش معاملات سهام و حق تقدم همچنان در میانگین ۱۰ میلیارد برگه سهم درجا می‌زد و ارزش معاملات خرد نیز روی مرز ۶ هزار میلیارد تومان بازی می‌کرد. این در حالی است که بازار سهام برای آغاز روند صعودی پایدار نیازمند ارزش و حجم معاملاتی بسیار فراتر از این ارقام هستند. آیا در هفته پیش‌رو بازار سهام می‌تواند این مسیر را تجربه کند؟

فردین آقابزرگی، تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است به دلیل فشار فصل مجامع عمومی اغلب شرکت‌ها در این روزها، حجم معاملات همچنان اندک خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا