کسب و کار

معرفی دوره آموزش متلب رایگان، سکوی پرش شما !

آیا دوره آموزش متلب ما را برای دنیای کار آماده می کند؟ اگر به دنیای صنعت علاقه داشته باشید و تصادفا مهندس مکانیک هم باشید، این موضوع شما را برای ورود به دنیای کار شایسته تر می کند. البته برای یادگیری متلب لزوما نباید مهندس مکانیک بود. اما قطعا این ابزار برنامه نویسی به یک مهندس مکانیک کمک زیادی می کند. نرم افزار متلب چه کاری انجام می دهد که جهان صنعت مشتاقانه درهای خود را به روی آن باز کرده است؟ باید گفت همه کارهای سخت را انجام می دهد! MATLAB نرم افزار پر قدرتی است که با جعبه ای از ابزارهای قدرتمند، عملیات ریاضی و محاسباتی را به خوبی انجام می دهد. ابزارهایی که رسم نمودار، تجزیه داده های عددی، الگوریتم های پیچیده و دیگر عملیات ریاضی-مهندسی را اجرا می کنند.

چرا دوره آموزش متلب ضروری است؟

چرا یادگیری نرم افزار و زبان متلب ضروری است؟ چرا باید دوره آموزش متلب را فرا بگیریم؟ به دلیل توانایی ها و کاربرد گسترده آن! نرم افزار متلب قدرت زیادی در اجرای شبیه سازی و محاسبات دارد. البته توانایی های آن به همین جا محدود نمی شود. این نرم افزار در حوزه هوش مصنوعی هم پیشتاز است و از کاربردی ترین و بهترین نرم افزارهای دنیا به شمار می رود. وقتی دانش علمی و توانمندی های هوش مصنوعی را کنار هم بگذاریم به چه چیزی می رسیم؟ بهتر است حدس زدن را به عهده مخاطبان عزیز بگذاریم و ببینیم در یک دوره آموزشی متلب با چه مباحثی روبرو می شویم.

متلب را فقط مهندسان یاد نمی گیرند!

گر چه متلب با مهندسی و صنعت گره خورده است؛ اما دوره آموزشی متلب فقط مختص مهندسان نیست. از این نرم افزار نیرومند می توان در رشته هایی مانند ریاضیات، شیمی، فیزیک و صد البته در همه رشته های مهندسی کمک گرفت. البته کارکرد این نرم افزار به همین جا محدود نمی شود. حوزه هایی مثل سیستم های کنترل، پردازش ویدیو و به طور کلی تصاویر، پردازش و تحلیل مخابرات و سیگنال، علوم مالی و محاسباتی و زیست شناسی محاسباتی از توانایی های این برنامه کمک می گیرند.

دانشجویان و دوره آموزش متلب!

دوره آموزش متلب برای همه دانشجویان و پژوهشگران علوم پایه و رشته های مهندسی کاربرد دارد. این نرم افزار بر اساس یک رویکرد ماتریسی عمل می کند. در واقع مفاهیم ماتریسی، ساختارهای عمل در متلب را توضیح می دهند. یک کاربر می تواند با تسلط بر مبانی ماتریس در ریاضیات، خیلی روان تر و عمیق تر با این نرم افزار کار کند. آشنایی با مفاهیم ماتریس، کار با ساختارهای شرطی و حلقه های تکرار را آسان تر می کند. یکی دیگر از ویژگی های برتر نرم افزار متلب، جنبه های آموزشی آن است. تالارهای گفتگوی این نرم افزار یک کتابخانه زنده و پویا به شمار می رود و برنامه نویسان می توانند بدون پرداخت هیچ پولی تجربیات ارزنده خود را با هم شریک شوند.

یک چشم انداز تاریخی!

دوره آموزش متلب معمولا با یک پانورامای تاریخی آغاز می شود. آن هم نه هر تاریخی؛ بلکه تاریخ خود نرم افزار. داشتن یک چشم انداز تاریخی از لحظه تولد متلب تا زمانی که به یک نرم افزار ضروری در علوم پایه، پزشکی و مهندسی صنعتی تبدیل شد، هر کارآموزی را هیجان زده می کند. پس از این چشم انداز تاریخی، دوره آموزشی به درس گفتارهایی در زمینه مفاهیم ماتریسی و چگونگی پیاده کردن آنها در نرم افزار متلب، متمایل می شود. پس از این آشناسازی های اولیه، نوبت به آشنایی با محیط نرم افزار می رسد. درس هایی درباره تنظیم پوشه ها یا تغییر آنها در این مرحله، شما را با فضای این ابزار پر قدرت آشنا خواهد کرد.

نرم افزار متلب توسط شرکت مت ورکس توسعه یافت. این شرکت در سال 1984 میلادی تاسیس شد. دفتر مرکزی مت ورکس در شهر ناتیک ایالت ماساچوست واقع شده است.

آموزش متلب
جعبه ابزارها

درس گفتارهای دوره آموزش متلبجعبه ابزارها!

در درس بعدی از دوره آموزش متلب، کارآموز با جعبه ابزارها آشنا خواهد شد. ابزارهای متنوع و قدرتمند متلب، محاسبات پیچیده ای در حوزه های مختلف علمی و مهندسی انجام می دهند. ساختار های شرطی و تکرار، آموزش بعدی در متلب است. ساختار شرطی while و switch-case و ساختارهای تکرار for و if، شما را با ساختارهای شرطی و تکرار در این نرم افزار آشناتر می کند. علاوه بر این ساختارهای تکرار شامل آشنایی با دستور continue و break است.

شبیه سازی در متلب!

دوره آموزش متلب به شبیه سازی هم می پردازد. ترسیم نمودارهای دو بعدی و سه بعدی در این بخش از دوره به کارآموز تعلیم داده می شود. مجموعه ای از ابزارها و دستورها کار شبیه سازی را با کیفیت بالایی اجرا می کنند. در این درس ها، ترسیم دو بعدی با دستوری به نام plot آموزش داده می شود. ترسیم سریع را هم می توان با دستور دیگری که ezplot نام دارد، اجرا کرد. البته توانایی های ترسیمی متلب به همین جا ختم نمی شود. ترسیم سه بعدی هم در مجموعه توانایی های نرم افزار گنجانده شده است. متلب در ترسیم سه بعدی و کانتور، مهارت زیادی از خود نشان می دهد.

انجام پروژه متلب
محاسبات تحلیلی در متلب

محاسبات تحلیلی در دوره آموزش متلب!

در ادامه دوره آموزشی متلب به محاسبات تحلیلی یا نمادین می پردازد. حل معادلات دیفرانسیل در این بخش از درس گفتارها آموزش داده می شود. انتگرال های نامعین و شیوه حل آنها در متلب، از دیگر آموزش هایی است که در این درس ها تعلیم می دهند. از آنجا که همه کارهای مهم محاسباتی به ریاضیات تکیه دارند، یادگیری کار با نرم افزار بدون درک مفاهیم پایه ریاضی ناممکن است. بدون ریاضیات، این نرم افزار فقط مجموعه ای از کدهای مجهول است.

مهارت هایی که در دوره آموزش متلب یاد می گیرید!

دوره آموزش متلب، انجام پروژه متلب را به یک عمل انجام شده تبدیل می کند. البته این امر بستگی به مهارت شما دارد. هر چه یادگیری شما عمیق تر باشد، دستاورد شما در انجام پروژه متلب، ماهرانه تر است. بازار کار فقط به دانش نظری نیاز ندارد؛ بدون مهارت شما شانسی برای استخدام ندارید. متلب فقط یک برنامه نرم افزاری نیست؛ بلکه یک صرفه جویی مسلم در زمان است. در صنعت این صرفه جویی های زمانی حیاتی اند. متلب یک زبان برنامه نویسی نسل چهارم به شمار می رود و به این جهت هم با نیازهای علم و صنعت کاملا سازگار است.

زبان برنامه نویسی نسل چهارم یا Fourth-generation programming language که به اختصار 4GL نامیده می شود، یک زبان توسعه یافته تجاری است. این زبان ها برای هدف های معینی توسعه می یابند و به همین دلیل هم زبان هایی تخصصی به شمار می روند. این زبان ها شکل تکامل یافته زبان های برنامه نویسی نسل سوم هستند و برای کاهش خطاهای آنها توسعه یافتند. این زبان ها بیشتر به مهندسی سیستم و راه حل توجه دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا