کسب و کار

مهم ترین دلایل استفاده از بند عینک را بشناسید!

افرادی که از عینک استفاده می‌کنند همیشه با یک چالش بزرگ مواجه هستند و آن گم کردن عینک است. اگر شما عینکی باشید حتما این موضوع را تجربه کرده‌اید که بعد از بیدار شدن از خواب یا انجام کاری که به عینک نیازی نداشته، دنبال عینک خود بگردید.

یکی از بهترین راه کارهایی که برای رفع این مشکل ارائه شد، استفاده از بند عینک می‌باشد. بند عینک یکی از اکسسوری‌های عینک است که می‌توانید با داشتن آن مشکل گم کردن عینک را برطرف کنید. البته شاید فکر کنید که فقط می‌توانید از این وسیله برای عینک طبی استفاده کنید ولی باید به شما بگوییم که خیلی از افراد در کنار خرید عینک آفتابی، بند عینک ست با آن را نیز خریداری می‌کنند تا علاوه بر داشتن جنبه زیبایی، از عینک آفتابی نیز محافظت نمایند. در ادامه این مطلب به صورت کامل در رابطه با بند عینک توضیح خواهیم داد.

بند عینک چیست؟

بند عینک دارای انواع مختلفی است که به صورت متداول به شکل یک بند می‌باشد که با داشتن قلاب‌هایی در انتها و ابتدای خود، به دسته‌های عینک متصل می‌شود. این قلاب‌ها وارد دسته‌های عینک شده و بند، پشت گردن فرد قرار می‌گیرد.

به این شکل از افتادن و گم شدن عینک جلوگیری خواهید کرد. البته باید گفت که این بند از سقوط عینک‌های سنگین نیز جلوگیری خواهد کرد. برخی از عینک‌ها به واسطه فریم خاصی که دارند، سنگین‌تر هستند و این باعث می‌شود از روی چشم سقوط کرده و با افتادن روی زمین بشکنند. با اتصال بند عینک، این مشکل رفع خواهد شد و عینک دور گردن فرد باقی می‌ماند.

در گذشته و زمانی که بند عینک برای اولین بار وارد بازار شد، تنها کاربرد آن دقیقا همین مسائل بود ولی در حال حاضر و با توجه به پیشرفت صنعت مد و پوشاک، دارای استفاده دیگری نیز می‌باشد. همانطور که گفتیم انواع مختلفی از بندهای عینک وجود دارند که با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف می‌توانند جنبه زیبایی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که این جنبه زیبایی برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد و معمولا آقایون از بندهای ساده استفاده می‌کنند تا صرفا به محافظت از عینک خود بپردازند.

انواع بند عینک

در این بخش تصمیم داریم تا شما را با انواع بند عینک آشنا نماییم. بندهای عینک از نظر ظاهری دارای انواع زیادی هستند ولی اگر بخواهیم تمامی آن‌ها را به دو دسته کلی تقسیم نماییم، می‌توانیم شما را با دو گروه زیر آشنا کنیم:

بندهای عینک زینتی

برخی از بندها صرفا برای زیبایی ساخته شده‌اند و از متریالی مانند مروارید، پولک، مهره‌های رنگی و … در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. این بندها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و شما می‌توانید با هر استایلی که دارید، یکی از آن‌ها را ست نمایید و استایل خود را جذاب‌تر نمایید.

البته نمی‌توان معایب این بندهای عینک را در نظر نگرفت. بندهای زینتی معمولا سنگین هستند و با استفاده مداوم ممکن است کمی شما را اذیت کنند. با توجه به اینکه گفتیم که این بندها بیشتر از نخ‌های ساده ساخته نمی‌شوند و مهره‌های مختلف را به آن‌ها ترجیح می‌دهند، ممکن است با پیچیده شدن آن‌ها در هم و یا گیر کردن به موها، مشکلاتی را برای شما به وجود آورند.

به این دقت کنید که جنس بندها به صورتی نباشند که برای شما حساسیت به وجود آورند. البته اگر جنس آن‌ها اصل و درجه یک نباشد این امکان وجود دارد که پس از مدتی رنگ آن‌ها تغییر کرده یا به کلی از بین برود. این را نیز باید در نهایت بگوییم که قیمت بندهای عینک زینتی همیشه بیشتر از انواع معمولی آن است.

بندهای عینک اسپرت

این دسته از بندهای عینک برای افرادی مناسب است که به جنبه زینتی اهمیتی نداده و قصد دارند تا با خرید بند عینک از آن برای محافظت از عینک خود استفاده نمایند. جنس این دسته عموما از نخ، پارچه، چرم و … می‌باشد و در عین داشتن ظاهری بدون اشکال، کاربرد اصلی بند عینک را پیاده می‌سازند.

بندهای عینک اسپرت مزایای زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سبک بودن بند و استفاده راحت از آن اشاره نمود. برعکس بندهای زینتی که نازک بوده و ممکن است به سرعت پاره شوند، این بندها دارای طول عمر زیادی هستند و شما می‌توانید مدت‌ها از آن‌ها استفاده نمایید.

علاوه بر طول عمر بالا عموما دارای قیمت پایین‌تری هستند و جنس آن‌ها حساسیت زا نبوده و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته اگر دارای پوست حساس هستید، بهتر است قبل از خرید از این مورد مطمئن شوید.

شاید این بندهای عینک دارای ظاهر خیلی جذابی نباشند ولی به راحتی از عینک شما محافظت خواهند کرد. این را باید در نظر بگیرید که ممکن است بندهای اسپرت با تمامی عینک‌ها به راحتی هماهنگ نشوند و در خرید، حتما رنگ عینک و بند را مورد بررسی قرار دهید. عموما آقایون از این دسته از بندهای عینک استفاده می‌نمایند.

اینجا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر قصد دارید بند عینک را برای کودک خود تهیه کنید، بهتر است نوع اسپرت را انتخاب نمایید. کودکان ممکن است بند را داخل دهان خود بگذارند که در صورت خرید بندهای زینتی ممکن است رنگ مهره‌ها وارد دهان شده و مسمومیت به وجود بیاورند یا تیز بودن پولک‌ها باعث زخم شدن دهان یا سایر قسمت‌های صورت، گردن و یا دستان آن‌ها شوند. علاوه بر آن با گیرد کردن بندهای زینتی به موهای کودکان، آن‌ها را اذیت خواهند کرد. در حالت کلی بندهای ساده ولی رنگی می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد علاوه بر آن خیال شما از سلامت کودک نیز راحت خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مطلب در رابطه با بند عینک صحبت کرده و گفتیم که بندهای عینک برای نگهداری مناسب از تمامی عینک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید از افتادن و شکستن عینک و همچنین گم شدن آن جلوگیری نمایید. در ادامه نیز در رابطه با انواع بندهای عینک صحبت کردیم و گفتیم که امروزه از این بندها به عنوان اکسسوری‌های زینتی نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل در حالت کلی دو دسته اسپرت و زینتی در بندهای عینک به وجود آمده است که می‌توانید مزایا و معایت هر کدام را مطالعه نمایید.

منبع مقاله: عینک فراشاد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا