اجتماعی

اعلام نتایج نهایی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تا ۲ ماه آینده

وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام کرد: ۳۲۰ هزار نفر از مجموع ۹۰۰ هزار معلم به رتبه خود اعتراض کرده و تقاضای تجدید نظر داشتند و رتبه جدید برای ۶۰ هزار معلم با سابقه کاری و مدرک تحصیلی بالاتر صادر شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تحلیل‌بازار، احکام جدید معلمانی که به نتیجه رتبه‌بندی خود معترض و اعتراض آنها وارد بود و ارتقاء رتبه داشتند، در حال صدور است.

از مجموع ۹۴۰ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی، ۳۴ درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند. به طور میانگین ۶۵ درصد معلمان در مرحله بررسی اعتراضات یک رتبه ارتقا داشتند.

در فرآیند رتبه‌بندی، معلمان در سه ساحت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی بررسی شدند و به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای کسب رتبه‌های ۴ و ۵ به بیش از ۱۵ سال سابقه کار نیاز است.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش نیز در آخرین اظهار نظر خود درباره رتبه‌بندی معلمان با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی معلمان باید متغیرها را متفاوت کرد، گفته است: معلم کوچ‌رو را نمی‌توان با معلمی که در تجریش تهران تدریس می‌کند یکسان کرد اما مهم این است که رتبه‌بندی را اجرا کردیم و امروز رتبه‌بندی در حقوق است؛ همچنین امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه حقوق آموزش و پرورش تعیین شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا