کسب و کار

نحوه تشخیص نقره با کمک سرکه

اگر بشنوید که بسیاری از اقلام خانگی می توانند جایگزین تجهیزات پیچیده و پیشرفته شوند و به شما کمک کنند نقره ی واقعی را از تقلبی تشخیص دهید، باور می کنید؟

آیا به این روش‌ های آزمایش ‌شده در طی زمان اعتماد می‌کنید و از آنها برای تأیید اعتبار زیورآلات نقره یا شمش ها استفاده می‌کنید؟ به عنوان مثال، سرکه در اغلب خانه ها موجود است، و این ماده ی همه کاره ی خانگی از میان همه ی ابزارهای پیشرفته می تواند یک روش آسان برای تشخیص نقره ی واقعی از تقلبی باشد.

در این مطلب نوا استایل به شما یاد خواهد داد چگونه با استفاده از سرکه مثلا اصل بودن یک گوشواره نقره زنانه را تست کنید. قبل از آن با انواع نقره و ویژگی های هرکدام نیز آشنا خواهید شد.

نحوه تشخیص نقره با کمک سرکه

چند نوع نقره از نظر خلوص وجود دارد؟

قرن هاست نقره ذهن و قلب مردم را به خود مشغول کرده است و این محبوبیت و دامنه ی استفاده از فرهنگ های باستانی در سراسر اروپا و خاورمیانه شروع می شود. اگرچه محبوبیت نقره در سال‌ های اخیر اندکی کاهش یافته است، این فلز گرانبها هنوز یک گزینه ی سرمایه‌ گذاری با چشم ‌انداز روشن است. با این حال، اقلام نقره در اشکال و اندازه های مختلف، با درصدهای متفاوتی از فلز گرانبهای واقعی هستند و می توان گفت میزان خلوص نقره ی واقعی در انواع مختلف زیورآلات نقره و سایر سازه های نقره ای با یکدیگر متفاوت می باشد. برای مثال یک گوشواره نقره زنانه می تواند با درصدهای مختلفی از آلیاژ نقره ساخته شود و ارزش هریک با دیگری متفاوت باشد.

از نظر شکل، کلکسیونرها عمدتاً بر روی شمش نقره تمرکز می کنند، چه با دست ساز باشد، چه صنعتی و چه نقره ی فشرده. محبوب ترین اندازه ها برای این قطعات نقره ی خالص که اصطلاحا شمش نامیده می شوند 1 اونس، 5 اونس، 10 اونس و 100 اونس هستند. خلوص نقره جایی است که همه چیز پیچیده تر می شود، این موضوع به این دلیل است که اقلام نقره معمولاً با ردپایی از فلزات دیگر مانند مس همراه هستند.

به عنوان مثال، نقره استرلینگ یا نقره با عیار معمول شامل 92.5٪ نقره و 7.5٪ مس است، در حالی که نقره ی بریتانیا 95.83٪ خلوص دارد. با این حال، بیشتر شمش های نقره ی با ارزش برای کلکسیونرهای مدرن خلوص 99.9 درصدی دارند. علاوه بر این، بسیاری از اقلامی که در ظاهر نقره به نظر می رسند حاوی فلزات گرانبهای کمی هستند یا اصلاً نقره ای در آن ها به کار نرفته است و این وضعیت را برای علاقه مندان و سرمایه گذاران گیج کننده تر می کند.

به همین دلیل توصیه ی نوا استایل خرید اکسسوری و زیورآلات نقره از فروشگاه های معتبر و با سابقه است تا خیال شما از بابت خلوص نقره آسوده باشد.

نحوه تشخیص نقره با کمک سرکه

چرا آزمایش اصالت نقره مهم است؟

تقلبی بودن نقره برای عاشقان نقره دیوانه کننده است. علاقه مندان به زیورآلات نقره یا کلکسیونرها ارزش زادی برای ای فلز درخشان قائل هستند و تاب خرید و نگهداری نقره ی بی کیفیت و تقلبی را ندارند.

تعداد شمش ها و اکسسوری های نقره ی تقلبی در بازار بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید، و پرداخت هزینه برای این قطعات می تواند یک اشتباه گران قیمت باشد.

تفاوت اصلی بین نقره ی تقلبی و واقعی به خلوص، یعنی میزان محتوای فلز گرانبهای واقعی به کار رفته در کالا مربوط می شود. همانطور که گفتیم، برای سرمایه گذاران روی نقره به درجه ی خلوص 99.9 درصد نیاز داریم و اهمیت خلوص نقره برای این افراد بیش از سایرین است.

هر شمش نقره یا سکه ی نقره با محتوای نقره ی کمتر از این مقدار، نباید جایی در مجموعه ی کلکسیونرهای نقره داشته باشد.

همچنین علاقه مندان به اکسسوری های نقره تمایلی به پرداخت هزینه برای خرید گوشواره نقره زنانه با خلوص پایین و مقدار نقره ی واقعی ناچیز ندارند!

بنابراین، آزمایش نقره برای اصالت برای ایجاد یک نمونه کار قابل احترام ضروری است. علائم مشخصی که روی زیورآلات و شمش های نقره درج می شود نوعی حمایت از مصرف کننده است، اما اعتماد به این علامت ها یک اشتباه معمولی میان مبتدیان است. در عوض، باید قادر باشید صحت آن را بررسی کنید، نقره را از نظر خلوص بررسی کنید، و نقره ی واقعی را از تقلبی جدا کنید. به عنوان مثال، یادگیری نحوه ی آزمایش نقره ی خالص با سرکه می تواند برای کلکسیونرها و سرمایه گذاران در سراسر جهان عاقلانه و مفید باشد . بنابراین، در نوا استایل چگونگی انجام این تست را یاد بگیرید و ببینید این مایع ترش و اسیدی چگونه با قطعات نقره واکنش نشان می دهد.


چگونه سرکه با نقره واکنش نشان می دهد؟

سرکه حاوی اسید استیک است و این عنصر سلاح مخفی برای آزمایش واقعی یا تقلبی بودن نقره است. برخلاف فلزات نجیب بی اثر که با اسیدها واکنش نشان نمی دهند، فلزات گرانبهایی مانند نقره با محتوای اسیدی برهم کنش دارند. برخی از ترکیبات می توانند اثرات شدیدی داشته باشند، حتی فلز را حل کنند، در حالی که برخی دیگر محصولات جانبی بی ضرر مانند گاز هیدروژن تولید می کنند.

استیک اسید موجود در سرکه اکسیداسیون نقره را افزایش می‌دهد، که یک فرآیند طبیعی تشکیل سولفید نقره (Ag2S) است و ممکن است آن را به شکل لکه های سیاه، سبز یا قهوه ای که روی سطح شمش نقره، سکه ها یا زیور آلات نقره تشکیل می شود، ببینید.

نقره ی واقعی به تدریج و نسبتاً آهسته سیاه می شود، اما سرکه می تواند شدت این فرایند آن را یک درجه افزایش دهد و روند را تسریع کند. بنابراین، اگر قطعات نقره را در سرکه بریزید و آنها را به مدت 48 ساعت بگذارید، روی سطح هر تکه یک لکه ی سیاه ایجاد می شود.

استیک اسید اکسیداسیون را القا می کند و تیرگی را بارزتر می کند. با توجه به اینکه این واکنش اساس آزمایش نقره با سرکه است، می توانید ببینید که این فرآیند بدون دردسر و آسان است.

نحوه تشخیص نقره با کمک سرکه

مزایا و معایب استفاده از سرکه برای آزمایش نقره

سرکه یکی از چندین روش قابل اعتماد برای آزمایش نقره است و بسیاری از کلکسیونرها و علاقه مندان به زیورآلات نقره به این مایع اسیدی روی می آورند زیرا نتایج قابل اعتماد و دقیقی ارائه می دهد. از این گذشته، تقریباً در هر خانه یا فروشگاه محلی سرکه پیدا می شود و هر زمان که نیاز به شناسایی قطعات نقره تقلبی داشته باشید، سرکه را در دسترس خواهید داشت. علاوه بر این، باقیمانده ی لکه ی سیاه روی نقره ی خالص پس ازتست سرکه جای هیچ شک و شبهه ای نسبت به اصالت نقره باقی نمی گذارد.

اما از سوی دیگر، آزمایش نقره با سرکه ممکن است غیر منطقی و گیج کننده به نظر برسد زیرا همین مایع می تواند اکسسوری های نقره ی شما را تمیز کرده و جلا دهد. پس از خیساندن نقره در سرکه، می‌توانید با استفاده از یک پارچه ی نرم لکه ‌ها را پاک کرده و به آرامی درخشش شمش،انگشتر یا گوشواره نقره زنانه را بازیابی کنید. علاوه بر این، مهمترین عیب آزمایش نقره با سرکه مدت زمان آن است زیرا این فرآیند بیش از حد طول می کشد و فقط برای کلکسیونرهای فلزات گرانبها مناسب به نظر می رسد که در اسرع وقت به نتیجه نیاز ندارند. بسیاری هم معتقدند هر بار که لکه ها را پاک می کنید، مقداری فلز گرانبها با پارچه جدا می شود. این مقدار ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما می تواند ارزش و کیفیت کلی لوازم نقره ی شما را پس از یک دوره ی طولانی کاهش دهد.

خرید نقره اصل از مراکز معتبر

بهترین راه خرید زیور آلات نقره خرید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده ای ست که اعتبار خود را با ارائه ی محصول تقلبی و بی کیفیت خدشه دار نمی کنند. نوا استایل فروشگاه تخصصی زیورآلات و اکسسوری های نقره در جدیدترین طرح هاست که افراد با هر سلیقه ای می توانند اکسسوری نقره ی دلخواه خود را با خلوص بالا از آن تهیه کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا