کسب و کار

نحوه دریافت وام فوری و وام ودیعه مسکن در ایران

برای افزایش رهن منزلتان نیاز به مقداری پول دارید که سریع تامین شود؟ در حال خرید خانه هستید و حالا بخشی از مبلغ باقی مانده؟ اتفاقی ناگهانی افتاده و حالا باید کمی پول نقد برای تعمیر بخشی از خانه داشته باشید؟ در چنین شرایطی است که بیشتر افراد به دنبال وامی هستند که بدون نیاز به سپرده‌های چندماهه یا چند ساله، در مدت زمانی نسبتا کوتاه بودجه باقی‌مانده را برایشان تامین کند.

خوشبختانه بانک‌ها تسهیلاتی برای این موقعیت‎ها دارند که گرفتن آن‎ها نسبت به وام‎های عادی کمی راحت‏‎تر است. از وام‎های قرض‌الحسنه دو سه ماهه تا خرید و فروش امتیاز برای دریافت وام تنها در عرض یک هفته. بهترین کار این است که بدون اطلاعات کامل به سراغ وام گرفتن نروید و قبل از امضای قرارداد با بانک یا موسسات مختلف، به شرایطشان مسلط شوید. بیایید با هم چند مسیر ساده و نسبتا سریع را برای وام فوری و وام اجاره مسکن یاد بگیریم و شرایط این مدل تسهیلات فوری را هم بیشتر بشناسیم.


وام ودیعه مسکن، مناسب مستاجرها

احتمالا درباره این وام با اسم «وام اجاره مسکن» هم چیزهایی شنیده‌اید. با این وام می‎شود مقداری از بودجه رهن خانه را تامین کرد. ثبت‌نام وام ودیعه مسکن نسبت به بسیاری از وام‌های دیگر نسبتا راحت است، و رقم آن برای مستاجران ساکن تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلان‏‌شهرها ۷۰ میلیون تومان و دیگر شهرها ۴۰ میلیون تومان است. کارمزد این وام ۱۸٪ و مدت بازپرداخت آن هم ۵ سال است.

شما برای دریافت برای دریافت وام ودیعه، باید این شرایط را داشته باشید:

  • متاهل یا سرپرست خانوار باشید (+ زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال با فرزند یا طلاق‌نامه رسمی، نخبگان با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور، معلولان جسمی حرکتی با حداقل ۲۰ سال سن)
  • اگر زن و سرپرست خانوار هستید، بالای ۳۵ سال داشته باشید.
  • اجاره‎نامه رسمی (و ثبت‎شده در سامانه ایران املاک و دارای کد رهگیری) داشته باشید.
  • منع قانونی برای دریافت وام نداشته باشید (مواردی مثل چک برگشتی یا قسط معوقه یا بدهی بانکی)
  • از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۸۴ صاحب ملک نبوده باشید.
  • تاریخ اجاره‌نامه‌تان از ابتدای ۱۴۰۱ تا پایان مدت زمان ثبت‌نام وام باشد.
  • یک ضامن با گواهی کسر از حقوق، فیش حقوقی یا چک و سفته داشته باشید.

با توجه به میزان بودجه بانک، وام اجاره مسکن از ۴۵ روز تا دو یا سه ماه بعد از تکمیل فرایند ثبت‌نام، واریز می‎شود.

انواع تسهیلات فوری

وام فوری بانک رسالت

به دنبال وام رهن مسکن آن هم به صورت فوری هستید؟ بانک قرض‌‌الحسنه رسالت یکی از بانک‌هایی است که به نسبت دیگر بانک‌ها هم فرایند افتتاح حساب راحتی دارد و هم سریع‌تر وام می‌دهد. برای افتتاح حساب قرض‌‌الحسنه رسالت هیچ نیازی به مراجعه به بانک ندارید و از صفر تا صد را می‌توانید با موبایل و در خانه انجام بدهید. بعد از باز کردن حساب، برای وام گرفتن ۲ راه دارید:

  • سپرده‌تان را در بانک بگذارید و با گردش حساب و گذشت زمان امتیاز وام جمع کنید.
  • امتیاز وام را از دوستان، آشنایان یا افراد دیگر بگیرید و بلافاصله برای دریافت وام اقدام کنید.

به صورت کلی وام‎های یانک رسالت بر اساس امتیاز شما بیشتر می‎شوند (تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان)، و امتیاز هم بر اساس میزان سپرده و مدت بودنش در حساب بالاتر می‎رود. به زبان ساده هرچه پولتان بیشتر در حساب بماند (و البته گردش هم داشته باشد) مبلغ بالاتری وام خواهید گرفت.

شما همچنین می‌توانید از افراد دیگر امتیاز وام را بخرید، و همان مبلغ را در حساب خودتان وام بگیرید. تمام مراحل ثبت‌نام و واریز وام هم آنلاین است و (در صورت ناقص نبودن مدارک) چیزی کمتر از یک ماه طول می‌کشد. برای وام رسالت باید این مراحل را جلو بروید:

  • در سامانه مرآت اطلاعات شخصی و بانکی‌تان را وارد کرده و اعتبارسنجی شوید. در این مرحله مشخص می‎شود که شما می‌توانید بدون ضامن وام بگیرید یا نیاز به ضامن و سفته دارید. همچنین اگر چک برگشتی یا قسط معوقه داشته باشید، اعتبارسنجی‌‍تان رد خواهد شد.
  • بعد از مشخص شدن رتبه اعتباری، در پیشخوان مجازی رسالت درخواست وام فوری را ثبت کرده و منتظر تایید بمانید.
  • بعد از تایید، باید مدارک خود و ضامنتان را در اینترنت بانک رسالت ثبت کنید. وامتان در صورت تایید مدارک نهایتا تا یک ماه بعد واریز خواهد شد.

وام فوری بانک مهر ایران

یکی از راه های دریافت وام فوری، حساب کردن روی تسهیلات شرکتی است. بسیاری از شرکت‎ها با بانکی که در آن حساب دارند طرح‌های مشترک تسهیلات برقرار می‌کنند. از طریق این طرح‌هاست که کارمندان می‌توانند از آن بانک به صورت نسبتا سریع وام بگیرند. وام ۳۰۰ میلیونی طرح مهریار در بانک مهر ایران، یکی از بهترینِ این طرح‎ها برای افرادی است که در مدت زمانی کمتر به دنبال تامین بودجه هستند. برای دریافت وام مهریار باید سپرده شما ۳ ماه در بانک بماند، اما بعد  از واریز وام این مبلغ مسدود نمی‎شود، بازپرداختی نسبتا طولانی‎مدت (تا ۳۶ ماه) و سود ۴٪ دارد.

کارکنان شرکت می‏‌توانند برای یکدیگر ضامن شوند و دریافت وام فوری را برای هم تسهیل کنند.

اعتبار ویپاد پاسارگاد

انواع تسهیلات مسکن و فوری

اگر حساب پاسارگاد دارید و مبلغ تسهیلات فوری که می‌خواهید چندان زیاد نیست، می‏‌توانید یک حساب در اپلیکیشن ویپاد پاسارگاد باز کنید و کاملا آنلاین و در عرض یک هفته، یک کارت بانکی اعتباری بگیرید. این کارت (که نسخه فیزیکی آن هم برایتان ارسال می‌شود) یک کارت اعتباری است که در آن ابتدا ۱ میلیون تومان و بعد  از ۲ تا ۱۰ میلیون به صورت مرحله‌ای شارژ می‌شود. بعد از استفاده از اعتبار هم باید در مهلت مقرر (اغلب یک ماه) و در یک تا سه مرحله آن را تصفیه کنید.

نیازمندی‌های این اعتبار چیزی نیست جز یک حساب فعال در بانک پاسارگاد و نداشتن بدهی بانکی.

جمع‌بندی

به صورت کلی می‎شود گفت که هر نوع وام فوری از جمله وام اجاره مسکن در سیستم بانکی ایران، با احتمال بالایی نیاز به ضامن معتبر یا سپرده‌گذاری – هرچند کوتاه‌مدت – خواهد داشت. مهم‌ترین نکته این است که مراقب اعتبار بانکی‎تان باشید و بدهی‌هایتان را تصفیه کنید. 

بسیاری از بانک‌ها قبل از هر چیز وضعیت بدهکاری بانکی را چک می‎کنند و حتی با کوچک‎ترین قسط عقب‌افتاده درخواست شما را به کل کنار می‎‌گذارند. از طرفی برای دریافت وام‌های مبلغ بالا مثل وام ودیعه مسکن، شرایط بیشتری هم بسته به شعبه نیاز خواهد بود. پس وام شما عموما به سه معیار بستگی دارد: موجودی بانک، شرایط خاص شعبه و بدهی بانکی شما.

سوالات متداول

مراحل دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟

یکی از راه های دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام در سایت tem.mrud.ir و ارائه مدارک مورد نیاز است. بعد از بررسی این مدارک و سوابق بانکی‌تان، ممکن است شعبه بانک مدارک دیگری از شما بخواهد و پس از تکمیل مدارک، وام شما واریز خواهد شد.

آیا اگر قسط عقب‌مانده داشته باشم نمی‌توانم وام فوری بگیرم؟

اولین و مهم‎ترین اقدام شما قبل از شروع فرایند وام باید تصفیه همه بدهی‌ها و اقساط عقب‌مانده باشد، چون خیلی از بانک‌ها حتی با بدهی‎های کمتر از یک میلیون تومان شما را بدهکار بانکی محسوب کرده و وام نمی‌دهند.

اگر گردش حساب نداشته باشم چطور می‌توانم وام بگیرم؟

بیشتر بانک‌ها برای اعطای وام یک میزان حداقلی از گردش حساب را نیاز دارند، اما گاهی هم می‎توانید امتیاز وام را از دیگران بگیرید یا بخرید. در وام قرض‌الحسنه رسالت امکان خرید امتیاز وام فراهم است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا