اقتصادی

نرخ مصوب هر کیلو قارچ ۷۰ هزار تومان است

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مصوب هر کیلو قارچ ۷۰ هزار تومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مهدی رجبی گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت مصوب هر کیلو قارچ فله در بازار ۷۰ هزارتومان است، درحالیکه با نرخ بالای ۹۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

به گفته او، با توجه به آنکه امکان تولید قارچ در فصل تابستان بدلیل نداشتن برخی واحدهای سرمایه ای وجود ندارد، لذا تولید کاهش یافته است و از طرفی نوسان قیمت محصولات پروتئینی بر مصرف قارچ اثر گذار بوده است.

رجبی ادامه داد: در سنوات گذشته امکان صادرات قارچ در فصل تابستان وجود نداشت، اما امسال بدلیل تغییر ذائقه در کشورهای همسایه یا بدلیل بالا بودن قیمت گوشت و مرغ، امکان صادرات وجود داشت.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از عرضه روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن قارچ در تهران خبر داد و گفت: این درحالی است که قبل از فصل تابستان و تعطیلی برخی واحدها بدلیل نبود سیستم سرمایشی، توزیع قارچ به ۴۰ تا ۵۰ تن در روز می رسید.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: امسال برآورد می شود که با افزایش ۲۰ تا ۳۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تن برسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا