بورس

۵ سهم سودده سال ۱۴۰۰ کدام بود؟ + نمودار

بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ روزهای پر افت و خیزی را تجربه کرد و نمادهای مختلف عملکردی نوسانی داشتند. پنج نماد بیشترین رشد را در یک سال اخیر تجربه کردند. کدام نمادها رشد بیشتری داشتند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در مقایسه با سال گذشته بازدهی چندانی نداشت و در یک سال کاری تنها بازدهی ۵٫۷ درصدی را ثبت کرد.

برخلاف شاخص کل، شاخص هم‌وزن روند نزولی را طی کرد و در ابتدای سال ۱۴۰۰ در سطح ۴۳۷ واحد کار خود را آغاز کرد و در پایان سال در سطح ۳۴۰ واحد به کار خود پایان داد که نشانگر افت حدود ۲۰ درصدی این شاخص است.

شاخص هم‌وزن که وضعیت واقعی‌تری از بورس را نشان می‌دهد افت ۲۰٫۸ درصدی را ثبت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس بازدهی ۲٫۱ درصدی داشت.

بررسی وضعیت سهام مختلف نیز نشان می دهد که برخلاف شاخص کل که افت چندانی را تجربه نکرده، پرتفوی سهامداران با افت‌های گاهاً عجیبی مواجه شده‌اند. پنج سهمی که بیشترین بازدهی را در سال ۱۴۰۰ داشتند را در این گزارش بررسی کردیم.

کدام سهام بورس بیشترین رشد را داشتند؟


شرنگی

نماد شرنگی که در سال‌های گذشته روندی خنثی داشت، طی سال ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی را به ثبت رساند و نزدیک به ۲۰۰ درصد سود را نصیب سهامدارانش کرد.

شسم

سهام شرکت تولید سموم علف کش نیز در سال ۱۴۰۰ رشد خوبی را تجربه کرد و ۱۵۰ درصد رشد داشت.

فنفت

فنفت نیز جزو نمادهای پُرحاشیه بازار در ماه‌های اخیر بود. سهام شرکت صنایع تجهیزات نفت با نماد فنفت توانست طی سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۰ درصد رشد را به ثبت برساند.

سپرمی

نماد سپرمی هم در این سال، بازدهی ۱۰۰ درصدی را نصیب سهامدارانش کرد.

کابگن

شرکت تولیدی و صنعتی آبگینه با نماد کابگن نیز دیگر نماد بازار پایه است که توانسته خود را به پنجمین سهام پربازده بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ تبدیل کرده و ۹۸ درصد رشد داشته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا