بورسورزش

نماد سرخابی‌ها متوقف شد

همه سهام تعیین شده سرخابی‌ها به فروش رسید و مطابق قوانین بازار سرمایه نماد این دو باشگاه متوقف شد.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، آخرین اخبار بورسی از سهام سرخابی‌ها چیست؟

در حالی در آخرین روز کاری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ و در دهمین روز پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها، این عرضه تکمیل و همه سهام تعیین شده که معادل ۱۰ درصد سهام ۲ باشگاه بود، به فروش رسید که مطابق قوانین بازار سرمایه نماد این دو باشگاه متوقف شد.

بر این اساس پس از این مرحله، تسویه و پایاپای وجوه انجام می‌شود و پول حاصل از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها به حساب این دو باشگاه‌ که مسدود است واریز و نامه‌ای از بانک به سازمان بورس ارائه می‌شود و این سازمان هم مجوز ثبت افزایش سرمایه را به اداره ثبت شرکت‌ها می‌دهد و بعد از ثبت به شرکت سپرده گذاری مرکزی عودت و سهام به افرادی که در این پذیره‌نویسی شرکت کرده‌اند، تخصیص داده شده و نماد آنها بازگشایی می‌شود.

شایان ذکر است در جریان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها در سال گذشته، حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند.

همچنین در باشگاه استقلال، افراد حقوقی ۲۸۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد سهام و سهامداران حقیقی ۷۹ میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

این در حالی است که در باشگاه پرسپولیس، افراد حقوقی ۲۶۱ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد و افراد حقیقی ۸۹ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

این گزارش می‌افزاید: در جریان این پذیره نویسی در شرایطی اقبال زیادی از سرمایه‌گذاران و هواداران صورت نگرفت که سقف شرکت در افزایش سرمایه برای افراد حقوقی به صورت مستقیم و برای افراد حقیقی در قالب سبدهای سرمایه گذاری تا سقف ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این باعث شد سهام به فروش برسد و افزایش سرمایه تکمیل شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا