اقتصادی

بازار دلار، طلا و سکه در نخستین روز کاری سال/ بازارها با افزایش استارت زدند

قیمت دلار، طلا و سکه در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۱، شنبه ششم فروردین صعودی است. در بازارهای مالی چه می‌گذرد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، سال ۱۴۰۱ را افزایشی آغاز کردند. قیمت دلار نیز امروز صعودی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۶,۳۳۰ تا ۲۶,۳۵۰ تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی است. در حالی که در آخرین روز کاری اسفند ۱۴۰۰، قیمت‌ها بین ۲۶,۲۵۰ تا ۲۶,۲۸۰ تومان بود.

اما قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی کاهش نسبت به آخرین اعلام پیشین (شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰)، ۲۴۹۵۴ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه


در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۵۵۰ تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹ روز ۲۸ اسفند، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۵ هزار ۸۱۳ تومان اعلام شد.

آخرین اخبار از مذاکرات وین


یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. اما آخرین اخبار از این مذاکرات چه می‌گوید؟

امیرعبداللهیان: دولت بایدن باید حسن نیت نشان دهد


حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه اعتراف کشورهای عربی به سیاستهای اشتباه در قبال سوریه، مسئله مهمی است، درباره مذاکرات هسته‌ای در وین نیز گفت: «در مذاکرات، به نقطه توافق نزدیک شده‌ایم، ولی آنچه برای ما اهمیت دارد، نحوه رفع تحریمها و تضمین است. در هفته‌های اخیر نیز آمریکاییها بارها تلاش کرده‌اند که بر سر مسائل باقی مانده، مستقیما با ما مذاکره کنند».

امریکا: مذاکرات احیای برجام «در حال احتضار» نیست


مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز جمعه در کنفرانس خبری در هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی که با توجه به «در حال احتضار بودن مذاکرات احیای برجام» گام بعدی دولت جو بایدن برای عدم تحقق دستیابی تهران به تسلیحات اتمی چیست، این توصیف از وضعیت کنونی مذاکرات را نپذیرفت. گفت: «من این توصیف را قبول ندارم. من می‌گویم که پیشرفت‌های قابل توجهی در قالب دستیابی به پیروی کامل در برابر پیروی کامل به دست آوردیم.»

سفر مورا به تهران و سپس به واشنگتن


انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام طی توئیتی خبر دادکه فردا به تهران می آید. وی نوشت: فردا به تهران سفر می کنم تا با باقری کنی دیدار کنم. در حال کار بر روی حل و فصل شکاف های باقی مانده در مذاکرات وین هستیم. ما باید این مذاکرات را به نتیجه برسانیم. چیزهای زیادی در خطر از دست رفتن است.

عملیات حوثی‌های یمن در عمق خاک عربستان


ائتلاف سعودی اعلام کرد: پدافند عربستان یک موشک بالستیک که به سمت شهر جازان و یک پهپاد انتحاری که به سمت شهر نجران شلیک شده بودند را منهدم کرد. یک ایستگاه توزیع برق در منطقه صامطه در جنوب عربستان سعودی هدف حمله موشکی قرار گرفت و دچار آتش سوزی محدود شد ولی این حمله تلفات انسانی نداشت. همچنین مخازن شرکت ملی آب در “ظهران الجنوب” مورد حمله واقع شد (انتخاب).

اکنون بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران تحت تاثیر این اخبار نوساناتی دارند.

واکنش بازارها به حمله به آرامکو


در پی این حمله که از سوی نیروهای یمنی انجام شده، قیمت نفت افزایش یافت. در لحظه تنظیم این خبر قیمت هر بشکه نفت برنت، با ۱،۳۶ درصد افزایش به ۱۲۰،۷ دلار رسیده است. نفت سبد اوپک نیز با ۱،۷۸ درصد افزایش با قیمت ۱۱۸،۷ دلار معامله می‌شود.

اما اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و به ۱۹۵۸٫۳۸ دلار رسیده.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا