اقتصادی

نمی دانم چرا از تجربیات روشن گذشته درس نمی‌گیریم

معاون وزیر اقتصاد دولت دهم در یادداشتی در واکنش به اظهارات دیروز جهانگیری مبنی بر غافگیری از همراهی هند با تحریم‌های نفتی آمریکا نوشت: هندی‌ها حتی از ترس شنود، جرات مذاکره با ما را در اتاق‌های خودشان نداشتند.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس، بهروز علیشیری کارشناس اقتصادی و معاون وزیر اقتصاد دولت دهم در یادداشتی درباره این جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که دیروز در مراسمی گفته بود: «هیچ وقت فکرش را نمی کردم کشور مستقلی مثل هند هم نفت ما را نخرد»، در یادداشتی نوشت: کافی بود ایشان به پرونده گزارشات رفتار هندی ها در نهاد ریاست جمهوری در سال های گذشته مراجعه می کردند، تا متوجه شوند که در گذشته رفتار این کشور در مواجهه با تحریم ها ؛ و میزان خضوع و ترس آنها از امریکا چقدر است! آنها حتی از ترس شنود، جرات مذاکره با ما را در اتاق های خودشان نداشتند.

بدتر از این، در نشست گروه ٢۴ بانک جهانی در واشنگتن، که ریاست دوره ایی ان بر عهده وزیر دارایی هند بود، و علیرغم اصرار سایر کشورها در مورد رفتار دو گانه بانک جهانی علیه ایران، وزیر هندی به تنهایی مانع از درج حتی یک پارگراف به نفع ایران، در متن بیانیه گروه ٢۴ شد. من نمی دانم ما چرا باید از تجربیات روشن گذشته درس نگیریم، و سوء تفاهم شناختی خودمان را تکرار کنیم و از یک سوراخ چند بار گزیده شویم! 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا