کسب و کار

نوشته ای از دومان سهند: تا سال ۲۰۵۰ بالاترین سرمایه گذاری در صنعت سرگرمی

تا سال ۲۰۵۰ میلادی سرمایه گذاری روی صنعت سرگرمی در صدر قرار خواهد گرفت.
در عصر صنعت، هر روز صبح ساعت هشت، شاهد میلیون ها کارگر در سراسر جهان بودیم که به سمت کارخانه ها و واحدهای صنعتی روانه می شدند. کارگران و کارفرمایان آنها معمولا تا ساعت ۶ بعد از ظهر مشغول به کار بودند، یعنی با کسر ساعت نهار و استراحت، ۸ ساعت کار مفید روزانه را ثبت می کردند.

در حال حاضر بسیاری از مردم در خانه های خود و بدون توجه به ساعت آغازین یا پایانی، از طریق شبکه های مجازی، سفارش دریافت کرده و کسب درآمد می کنند.
بنابراین به طرز چشمگیری ساعت کار کاهش یافته و اوقات فراغت مردم افزایش یافته است. اقتصاددان انگلیسی؛ جان مینارد کینز، در تابستان ۱۹۳۰ در مادرید پیش بینی کرد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، بشر با دریایی از وقت اضافه مواجه خواهد شد. بنجامین فرانکلین هم یکی از بنیانگذاران آمریکا؛ معتقد بود روزی خواهد رسید که ۴ ساعت کار روزانه کفایت خواهد کرد. بنابراین پر کردن اوقات فراغت افراد در سالیان آتی، یکی از مهمترین سرمایه گذاری های بشر خواهد بود. پدر لیبرالیسم؛ جان استوارت میل هم روزگاری گفته بود:

بهترین نتیجه افزایش ثروت، انجام تفریحات بیشتر است

پیشرفت سایت های فروش آنلاین فیلم و سریال مانند: نتفلیکس و صنعت گیم، نتیجه تشنگی بازار سرمایه سرگرمی است.

استفاده مردم از شبکه های مجازی هم به دلیل افزایش ساعت فراغت مردم است که باعث شده مالکین این شبکه ها مانند؛ فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ، میلیاردر شوند. به نظر می رسد تا سال ۲۰۵۰ میلادی، میزان ساعت کاری افراد کاهش و بهره وری بالا می رود. در نتیجه مردم وقت بیشتری برای تفریح و سرگرمی خواهند داشت. این موضوع  لزوم سرمایه گذاری در این حوزه را گوشزد می کند. بقول آرتور کلارک هدف ما در آینده بیکاری کامل است تا بتوانیم تفریح کنیم.

دومان سهند را بشناسیم

دومان سهند، سرمایه‌ گذارو کارآفرین متولد ۱۳۶۱ شمسی است.

فعالیت حرفه ای خود را در زمینه جذب و هدایت سرمایه از اوایل دهه ۸۰ شمسی آغاز و در دهه ۹۰ شمسی بعنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره چندین مجموعه کسب و کار به فعالیت خود ادامه داد.

او علاوه بر فعالیت در زمینه سرمایه گذاری بعنوان روزنامه نگار اقتصادی در چندین روزنامه و نشریه از جمله شرق، بهار، تجارت گردشگری و دنیای تجارت بعنوان خبرنگار، دبیر سرویس و سردبیر دارای تجربه کاری است.

یادداشت های او در خبرگزاری ها و رسانه هایی از جمله تابناک، بهار نیوز، اقتصاد۲۴، شرق، روند بازار، انصاف نیوز، پایدار نیوز، ایلنا، خبر فوری و بسیاری از رسانه های دیگر منتشر شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

‫۲ دیدگاه ها

    1. صنعت سرگرمی بسیار گسترده است. همان طور که در متن مشاهده کردید سایت های فروش آنلاین فیلم و سریال و شبکه های اجتماعی و همچنین بازی های یارانه ای بخشی از صنعت سرگرمی هستند.
      سپاس از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا