کسب و کار

نکات کلیدی برای افزایش درآمد وبسایت های فروشگاهی

بازار رقابت وبسایت های فروشگاهی خیلی گرم است. برای اینکه بتوانید در این عرصه درآمد بالایی داشته باشید نیاز دارید که وبسایتتان را در معرض دید همه قرار دهید. این امر با گرفتن بالاترین جایگاه در صفحه نتایج گوگل میسر است. ولی برای رسیدن به این درجه کار‌های زیادی باید انجام داد. شناخت مخاطب هدف، صفحه اصلی ساده، استفاده از ویدئو در صفحات پر ترافیک، سئو سایت و ایمیل مارکتینک جزو مهمترین  کارهایی است که از همان ابتدا باید بدرستی انجام داد.

شناخت مخاطب هدف

کسب و کار‌ها برای اینکه بتوانند فروش بالایی داشته باشند باید مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسند و خود را در معرض دید آنها قرار دهند. با شناخت مخاطب هدف، شما می‌توانید کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید و محتوایی تولید کنید که برای آنها جالب و مفید باشد. تقریبا همه ترفندهای سئو بر پایه شناخت کافی شما از مخاطبانتان است. به عنوان مثال باید شناخت کافی از موضوعاتی که توسط آنها جستجو می‌شود را داشته باشیم، یا برای تولید محتوا باید بدانیم به چه موضوعاتی علاقه بیشتر نشان می‌دهند تا بتوانیم بهترین کلمات کلیدی و محتوا را به آنها ارائه دهیم. 

صفحه اصلی ساده و منظم

صفحه اصلی باید ساده و به تعبیری خلوت باشد. پس لازم نیست همه محصولات یا خدماتی که به مخاطبانتان ارائه می‌دهید را هر طور که شده در یک صفحه جای دهید. این کار باعث سردرگمی مشتریان می‌شود که نهایتا منجر به ترک سایت از سوی آنها می انجامد. ترک وبسایت توسط بازدیدکنندگان بعد از بازه زمانی کوتاهی رتبه سایت شما را در صفحه نتایج گوگل پایین می‌آورد که این امر لطمه زیادی به فروش آنلاینتان خواهد زد.

طراحی صفحه اصلی منظم و قرار دادن تعداد اندکی از محصولات پرفروشتان باعث می‌شود که فضای بیشتری برای نوشتن توضیحات کامل هر کدام از این اجناس یا خدمات را داشته باشید.

خیلی از وبسایت های شاخص در بازار جهانی این روند را پیش گرفتند. بعنوان مثال سایت اپل یک وبسایت کاملا ساده را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. باوجود اینکه این شرکت جهانی لیست عظیمی از محصولات را ارائه می‌دهد، ولی در صفحه اصلی به معرفی تعداد اندکی از آنها بسنده کرده است.

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.

استفاده از ویدئو در صفحات پر ترافیک

مغز انسان قادر است داده های بصری را ۶۰،۰۰۰ بار سریع‌تر از داده‌های نوشتاری پردازش کند. پس بهتر نیست از ویدئو در بهترین صفحاتتان استفاده کنید؟ ویدیو و تصاویر قدم مهمی در جذب بیشتر مشتری می‌باشند.  

توجه کنید که ویدوها وتصاویر باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا تجربه کاربری خوبی ایجاد کنند. چون بیشتر کاربران خواندن متن را به تماشای یک ویدیو بی کیفیت ترجیح می‌دهند.

سئو وب سایت

سئو (SEO) یا بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو به ترفند هایی گفته می‌شود که هدف آنها بهبود جایگاه وب سایت شما در صفحه نتایج گوگل است. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، لینک سازی، تولید محتوا با ارزش، سئو محلی و طراحی وبسایت واکنش‌گرا از شاخص‌ترین ترفند‌های سئو حساب می‌شوند.

کلمات کلیدی

به همه آن کلماتی که ما در موتورهای جستجو برای پیدا کردن مطلبی وارد می‌کنیم کلمات کلیدی گفته می‌شود. کلمات کلیدی اساس و پایه سئو هستند. جستجو و تحقیق درباره کلمات کلیدی یعنی درک زبان مخاطب و آگاهی کامل از موضوعاتی که ممکن است مورد جستجو قرار گیرند. هر چه درک از مخاطبان هدف بیشتر باشد بهتر می‌توان کلمات کلیدی مناسب انتخاب کرد و رتبه بالاتری در صفحات گوگل کسب کرد. دانش لازم برای انتخاب این کلمات یک فرایند حرفه ای است.  شما با سفارش سئو سایت توسکاوب می‌توانید اولین قدم در جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی را بردارید.

لینک سازی

به فرایندی که یک سایت به یکی از صفحات شما لینک می‌کند را لینک سازی می‌گویند. لینک سازی یکی از مهمترین ترفند های سئو حساب می‌شود. دریافت لینک از سایت هایی که رتبه بالایی دارند به گوگل نشان می‌دهد که صفحات وب شما مورد اطمینان سایت مبدا هستند و محتوا تولید شده در آنها ارزش معرفی به بازدیدکنندگان را دارد. با لینک سازی مداوم و صحیح شما می‌توانید قدرت صفحات خود را بالا ببرید و در صفحه نتایج گوگل جایگاه بهتری را دریافت کنید.

تولید محتوا

همان طور که می‌دانید تولید محتوا یکی از بهترین راه‌های افزایش بازدید و مشتری است. ولی برای دست یافتن به بهترین نتیجه باید محتوا تولید شده، مخاطب خاص داشته باشد. مثلا شما نمی‌توانید در وب سایتتان که در حوزه فروش چرم فعال است محتوای نامربوط منتشر کنید و انتظار داشته باشید که نتیجه مثبت بگیرید. نکته بسیار مهم دیگر این است که محتوا باید آموزنده و ارزش وقتی که مخاطب برای تماشای آن صرف می‌کند را داشته باشد.

سئو لوکال یا محلی

در سئو محلی مخاطب هدف شما معین است. مثلا مخاطبان شما می‌توانند ساکنین شهر یا استان محل زندگی شما باشند. به منظور افزایش بازدید سایت یک سری ترفندهای سئو انجام می‌شود که مخاطبان محلی شما را افزایش می‌دهند. مثلا ثبت موقعیت مکانی کسب و کار شما در صفحه گوگل مپ یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سئو محلی انجام دهید. نکته مهم دیگر این است که کلمات کلیدی انتخاب شده باید بر اساس زبان، فرهنگ و علائق مخاطب محلی باشند.  

وب سایت واکنش گرا

به وب سایت هایی که بر گوشی، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر قابل اجرا هستند وبسایت های واکنشگرا می‌گویند. امروزه وب سایت های واکنش گرا  در عرصه سئو از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. ۲.۴ میلیارد نفر بصورت آنلاین خرید می‌کنند که ۵۰ %  این خرید ها در بستر گوشی همراه انجام می‌شوند. اگر شما به دنبال سهمی از خریدهایی که با گوشی همراه انجام می‌شوند هستید باید وب سایت خود را برای این دستگاه‌ها بهینه سازی کنید.

نکته مهم دیگر در این راستا این است که اگر وب سایت شما واکنش گرا نیست گوگل آن را در نتیجه جستجو بر روی گوشی های همراه نشان نمی‌دهد. این نکته به تنهایی می‌تواند رتبه شما را در صفحه نتایج گوگل تحت تاثیر منفی قرار دهد. یک مبحث دیگر که ذکر آن خالی از لطف نیست این است که صرفا واکنش گرا بودن وب سایت بر روی گوشی یا تبلت کافی نیست و در کل وب سایتان باید تصاویر، فایل های ویدئویی و مقالات مناسب با ابعاد صفحه را داشته باشد و در کل یک تجربه کاربری لذت بخشی به بیننده القا کند.

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمل در سراسر جهان هنوز بعنوان یک شیوه تبلیغاتی و جذب مشتری کارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه خیلی از کسب و کارها در بازار ایران این روش تبلیغانی را بدرستی اجرا نمی‌کنند.  متقاعد کردن مخاطبان برای گرفتن آدرس ایمل آنها نیاز به ابتکار عمل دارد. مثلا شما می‌توانید در ازای ایمل مخاطبان به آنها خدمات خاصی ارائه دهید. این خدمات می‌توانند شامل فایل‌های پی دی اف، عضویت در خبرنامه وبسایت و یا حتی تخیفات ویژه باشند. داشتن لیست وسیعی از آدرس ایمل های مشتریان می‌تواند به یک ابزار قوی تبلیغاتی برای محصولات و خدمات آینده شما باشد.

نتیجه ‌گیری

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. ترفند‌‌‌‌ های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند فروشتان را در بازارهای آنلاین افزایش دهید. پیاده کردن سئو صحیح یکی از این ترفندهاست. هر سایت فروشگاهی بدون کلمات کلیدی مناسب، لینک سازی، تولید محتوا با کیفیت یا سئو محلی نمی‌تواند انتظار یک رتبه خوب در صفحه نتایج گوگل داشته باشد.

خبرنگار: حبیبه مجیدی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا