اقتصادی

نشریه فوربس: بیش از نیمی از معاملات بیت کوین غیرواقعی هستند

بررسی‌های نشریه فوربس نشان داده که بسیاری از صرافی‌ها آمار معاملات بیت کوین بیشتر از واقعیت نشان می‌دهند.

به گزارش روند بازار به نقل از دیجیاتو، بررسی‌های نشریه فوربس نشان می‌دهند که داده‌های مربوط به حجم معاملات بیت کوین در ۱۵۷ صرافی نادرست است و با آن‌چه در واقعیت اتفاق می‌افتد، همخوانی ندارد. صرافی‌ها حجم معاملات بزرگ‌ترین رمزارز بازار را تقریبا دو برابر واقعیت نشان می‌دهند.

به گزارش «خاویر پکس» از مجله فوربس، مغایرتی بین داده‌های گزارش شده از سوی صرافی‌های رمزارزی و ارقام واقعی وجود دارد. پکس در این بررسی دریافته که حجم معاملات بیت کوین در گروهی از صرافی‌های کوچک تقریبا ۹۵ درصد کمتر از چیزی است که آن‌ها ادعا می‌کنند. صرافی‌هایی که تحت رگولاتوری خاصی قرار ندارند – مثل بایننس و Bybit – هم تقریبا آمارهای خود را دو برابر بالاتر از واقعیت ارائه می‌کنند.

پکس می‌گوید: «بیش از نصف حجم معاملاتی که گزارش می‌شود، احتمالا جعلی یا غیراقتصادی هستند. حجم معاملات روزانه بیت کوین در سطح جهان در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۲۸ میلیارد دلار بود. این رقم ۵۱ درصد کمتر از ۲۶۲ میلیارد دلاری است که از مجموع ارقام گزارش‌ شده از منابع مختلف به دست می‌آید.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا