اجتماعی

هنگام رانندگی کفش مناسب بپوشیم

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان استفاده از دم پایی و کفش نامناسب هنگام رانندگی به ویژه در تردد‌های درون شهری را هم زمینه ساز حادثه برشمرد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی رضایی گفت: رانندگان به هنگام رانندگی باید به همه موضوعات ایمنی حوزه رانندگی و حتی به نوع کفش خود هم توجه داشته باشند چراکه ممکن است هنگام رانندگی به ویژه در تردد‌های درون شهری به سبب استفاده دائم از پدال‌های کلاج، ترمز و گاز، کفش نامناسب یا دم پایی از پا خارج شود و زیر یکی از پدال‌ها گیر کند و منجر به تصادف شود.

او افزود: این مورد در رانندگی‌های طولانی مدت برون شهری نیز مهم است چراکه موقع نزدیک شدن به تونل ها، پیچ‌های خطرناک یا روبرو شدن با یک شی ثابت در سطح جاده، به سبب نامناسب بودن کفش فرصت لازم برای عکس العمل به موقع برای پیشگیری از حوادث را نداریم و این می‌تواند منجر به تصادف شود.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: همکاران بنده در سطح راه‌های استان در کنار انضباط بخشی ترافیکی و اعمال قانون افراد متخلف، این نکات ساده، اما مهم را به رانندگان به ویژه به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی تذکر می‌دهند چراکه حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است با کوچکترین بی احتیاطی و سهل انگاری، جان خود و سایر سرنشینان را به خطر بیندازیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا