اقتصادی

واردات برنج مشروط به خرید برنج داخلی است

وزیر جهاد کشاورزی از تامین خطر اعتباری خرید برنج ایرانی خبر داد و گفت: واردات برنج هم مشروط به خرید برنج از تولیدکننده داخلی خواهد بود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی نیکبخت اظهار کرد: شمال کشور محصولات عمده و اساسی را تولید می کند و استان مازندران در ۱۴ محصول رتبه اول را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: مازندران مرکبات کشور را تامین کرده و با صادرات این محصولات ارزآوری خوبی برای کشور دارد.

نیکبخت تصریح کرد: محصولاتی مانند گندم، برنج، پنبه، چای، انواع مرکبات و آبزی پروری در مازندران تولید و به سراسر کشور ارسال می شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف اساسی ما حمایت از تولید داخل و تولید کننده داخلی است، تاکید کرد: اگر می خواهیم به تامین امنیت غذایی ۸۵ میلیون ایرانی برسیم باید از تولید داخل حمایت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: هدف تصویب و ابلاغ قانون افزایش بهره وری هم حمایت از تولید داخلی است.

نیکبخت با اشاره به اقدامات زیربنایی آب و خاک تصریح کرد: بخشی از هزینه های پروژه های آب و خاک از منابع وزارت خانه تامین خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا