بورس

پایان بورس امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / افزایش شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۷۱۸ واحد همراه شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با ۱۳ صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید.

شاخص هم وزن با افزایش ۸۵۸ واحد به رقم ۷۳۸ هزار و ۸۶۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۹۶۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۲۹۹ میلیارد تومان دادوستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با ۱۳ صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱۲ صدم درصد تقویت شدند. شاخص آزاد شناور ۱۳ صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس با ۱۱ صدم درصد افزایش همراه شد. شاخص آزاد شناور ۱۳ صدم درصد رشد کرد، بازار اول بورس ۱۱ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس با ۱۵ صدم درصد افزایش همراه شد.

امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان و نفت بهران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه و پتروشیمی پارس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس ایران، شاخص کل امروز با یک واحد افزایش به ۲۷ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران یک میلیون و ۵۳۲ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۹۰ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام در قالب ۲۸۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی مارون، مالی سپهر صادرات و ایرانول، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بهمن دیزل، آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

به گزارش فارس، در یک همکاری بین بازار بیمه و بورس، قرار است به زودی اوراق بیمه اتکایی از سوی شرکت‌های بیمه‌ای منتشر شود که به این ترتیب بخشی از ریسک بازار سرمایه به وسیله بازار بورس پوشش داده می‌شود.

یکی از ماموریت‌های بازار سرمایه تامین مالی برای پروژه‌هاست که شرکت‌ها می‌توانند با ابزارهای مختلف از جمله انتشار اوراق، چشم‌پوشی از حق تقدم سهام، عرضه اولیه و افزایش شناوری سهام می‌توانند اقدام به تامین مالی از بازار سرمایه کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا