بورس

پایان بورس امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / بازگشت بورس به مدار صعود

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۱ شهریور) با چهار هزار و ۶۲۹ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش روند بازار به نقل ازخبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۲۲۲ واحد رشد به ۷۱۸ هزار و ۶۵۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۸۳۱ واحد افزایش به ۴۰۸ هزار و ۳۶۵ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال معامله شد.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۱۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۵۰۶ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۸۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۴۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۳۰ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۲۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۳۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۳۵ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۱۰۳ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۵۴ واحد و فولاد خوزستان (فخور) با ۵۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، سامان گستر اصفهان (ثامان)، ایران خودرو (خودرو)، سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) و سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۵ واحد رشد داشت و به ۲۶ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

ایران خودرو دیزل (خاور)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، سیمان ساوه (ساوه)، توزیع دارو پخش (دتوزیع)، صنایع گلدیران (گلدیرا)، سنگ آهن گهر زمین (کگهر) و توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) با تاثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا