اقتصادی

اتریوم ۱۴ هزار دلاری در راه است؟

یک تحلیلگر خارجی بر اساس شاخص فراکتال که از سه اندیکاتور فنی و دیدگاه تاریخی ساخته شده است پیش‌بینی می‌کند اتریوم تا پایان سال ۱۴ هزار دلار می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، یک معامله‌گر بر اساس شاخص فراکتال و شباهت حرکت نمودار اتریوم با سال گذشته پیش‌بینی می‌کند که اگر اتریوم شاخص فراکتال را حفظ کند احتمال رشد این ارز تا محدوده ۱۴ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

شاخص فراکتال از سه اندیکاتور شاخص فنی یعنی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SAM 50)، فیبنوناچی و شاخص مقاومت نسبی (RSI) برای پیش‌بینی روند صعودی استفاده می‌کند. همچنین دیدگاه تاریخی هم در این تحلیل لحاظ می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ وقتی اتریوم بالای میانگین متحرک ۵۰ روزه خود بسته شد، قیمت این ارز در ۱۳۰ روز از ۱۷۰ دلار به ۵۰۰ دلار رسید.

در دوره‌ای که اتریوم روند صعودی داشت اندیکاتور RSI سیگنال زیادی صادر می‌کرد و مدام بین منطقه خنثی و اشباع فروش در حرکت بود.

در آوریل ۲۰۲۰ که اتریوم شروع به صعود کرد، قیمت این ارز بالای میانگین متحرک خود تثبیت شد و محدوده‌های حمایت و مقاومت را در کانال فیبوناچی پیدا کرد. همچنین شاخص مقاومت نسبی نیز نوسان زیادی بین محدوده اشباع خرید و خنثی داشت . حالا رفتار اتریوم به سال گذشته شباهت زیادی دارد.

زمانی که میانگین متحرک ساده اتریوم شکسته شود اتریوم به ترتیب ۱۳۲، ۱۳۷ و ۷۰ روز زمان نیاز دارد تا به محدوده بعدی خود در کانال فیبوناچی برسد.

در مرحله اول اتریوم باید سطح یک کانال فیبوناچی یعنی محدوده قیمتی چهارهزار دلار و پس از آن سطح ۱/۵ و محدوده شش هزار دلار و در نهایت سطح ۲ که محدوده نه هزار دلار است را آزمایش کند.

اما تحلیلگر tradingshot عقیده دارد که بسته شدن قیمت اتریوم بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می‌تواند باعث رشد این ارز تا محدوده ۲/۵ کانال فیبوناچی (بالاتر از ۱۴ هزار دلار) شود.

«همانطور که مدل نشان می‌دهد به نظرم سقف بعدی اتریوم باید خیلی بالاتر از محدوده‌های قبلی باشد و احتمالا سقف جدید اتریوم همان محدوده ۲/۵ کانال فیبوناچی باشد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا