اجتماعی

پرداخت کرایه تاکسی‌ در کرج الکترونیکی شد

پرداخت الکترونیکی آزمایشی کرایه تاکسی‌ها در کرج آغاز شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج از آغاز مرحله آزمایشی پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ در این کلانشهر خبر داد.

بر اساس گزارش استارتاپ ۳۶۰، محسن امیدوار حسینی گفت: با اجرایی شدن کامل روش تازه پرداخت دیگر نیازی به ردوبدل پول خرد بین رانندگان و مسافران نیست.

امیدوار حسینی اظهار کرد: در حال حاضر برای تاکسیرانان خط فلکه اول گوهردشت – تقاطع آزادگان کد کیو آر اختصاصی تعریف شده که متصل به حساب بانکی شخصی رانندگان است.

این کد کیو آر در مقابل هر یک از مسافرین تاکسی نصب شده و پس از اسکن آن از طریق گوشی هوشمند کرایه از حساب مسافر کسر و بلافاصله به حساب راننده واریز می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند اپلیکیشن «آی دی پی» IDPAY را از کافه بازار، سیبچه، مایکت، گوگل پلی و… به صورت رایگان دریافت کنند.

پس از نصب نیز می‌توانند نسبت به شارژ ریالی کیف پول الکترونیکی خود در این نرم‌افزار که همچون کیف پول شخصی است، اقدام کنند.

در نهایت پس از اسکن کد کیو آر QR نصب شده در مقابل خود به صورت آنلاین کرایه تاکسی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج تاکید کرد: این طرح با همکاری ویژه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج اجرایی می‌شود و پس از عیب‌یابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت در فاز آزمایشی، به زودی به صورت گسترده و سراسری اجرایی خواهد شد.

محسن امیدوار حسینی تصریح کرد: در حال مذاکره جهت امکان پرداخت الکترونیکی کرایه از طریق سوپر اپلیکیشن‌های پرداخت «آپ» و «تاپ» نیز هستیم و از شهروندان گرامی تقاضا داریم همراهی لازم را جهت اجرای موفق این طرح داشته باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا