اقتصادی

برقراری سه پرواز در هفته از ایران به مقصد عربستان

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هواپیمایی کشوری عربستان در روزهای اخیر درخواست رسمی خود را برای برقراری ۳ پرواز در هفته (خارج از پروازهای حج) به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است .

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش ، با اشاره به از سر گیری روابط دیپلماتیک بر مبنای دیپلماسی منطقه ای و بر اساس اصل حسن هم‌جواری اظهار داشت: در روزهای اخیر هواپیمایی کشوری عربستان رسما از ایران درخواست کرده علاوه بر پروازهای حج سه پرواز در هفته از ایران به مقصد عربستان برقرار شود .
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پیش از این دو کشور در زمینه اجرای موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی و … اراده قاطع خود را برای به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرده اند و برای گسترش همکاریها، برقراری پروازهای ایران وعربستان علاوه برپروازهای حج مد نظر قرار گرفته است.
وی ضمن تأکید بر لزوم تقویت دیپلماسی منطقه ای اظهار داشت: سازمان هواپیمایی وزارت راه وشهرسازی بر اساس وظایف ذاتی خود، برای برقراری پروازها میان ایران و عربستان تمام سعی خود را به کار خواهد بست.
بذرپاش همچنین یادآوری کرد: هماهنگی ها برای انجام مطلوب پروازهای حجاج با هواپیمایی کشوری عربستان از ماه ها قبل صورت گرفته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا