ورزش

پولسازترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۳؛ جایگاه لیونل مسی و رونالدو

به گزارش Sports Pro Media، موفقیت های پیاپی ورزشکاران به قدرت پولسازی و بازاریابی آنها در خارج از زمین منجر شده است، بتازگی فهرستی از پولسازترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۳، منتشر شده است.

روند بازار – بر اساس تحلیل داده های جدید، لیونل مسی برای دومین بار در صدر فهرست ۵۰ ورزشکار پولساز جهان قرار گرفته است. هافبک بازی ساز اینترمیامی پس از قهرمانی در جام جهانی قطر با آرژانتین در ماه دسامبر، سال بسیار هیجان انگیزی را پشت سر گذاشته است.

لیونل مسی دوباره پولسازترین ورزشکار جهان شد

این بازیکن ۳۶ ساله در طول تابستان از پاری سن ژرمن به لیگ ام ال اس نقل مکان کرد و اولین بازی اش در فلوریدا او را بیشتر در معرض دید مخاطبان جهانی قرار داد. انتظار می رود که مسی هشتمین توپ طلای خود را در پایان ماه اکتبر دریافت کند که بیش از پیش قدرت ستارگی اش را تقویت خواهد کرد.

به گزارش Sports Pro Media، موفقیت های پیاپی بازیکن سابق بارسلونا در زمین فوتبال به قدرت پولسازی و بازاریابی او در خارج از زمین منجر شده است، در حالی که او تنها سه سال پس از اولین حضورش در صد این فهرست در سال ۲۰۲۰ ، بار دیگر پولسازترین ورزشکار جهان شده است.

رونالدو و مسی

مسی یکی از چهار فوتبالیستی است که در جمع ده بازیکن برتر این فهرست قرار گرفته اند، از جمله مگان راپینو ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که در ماه سپتامبر بازنشسته شد. الکس مورگان، هم تیمی او در این رده بندی در جایگاه سوم قرار دارد که دو پله بالاتر از جایگاه او در فهرست سال گذشته است و کیلیان امباپه که از رده دهم به نهم صعود کرده است.

فهرست ۵۰ ورزشکار پولساز جهان

پس از مسی، لبرون جیمز، فوق ستاره ان بی ای قرار دارد و یانیس آنتتوکومپو، ستاره ان بی ای در رده چهارم قرار دارد. میکائیلا شیفرین اسکی باز آمریکایی در رده ششم پولسازترین ورزشکاران قرار دارد و پس از او لوئیس همیلتون، راننده با هفت قهرمانی فرمول یک جهان، سیمونه بایلز و مکس وشتاپن، قهرمان جدید جهان در رده های بعدی قرار دارند.

کریستیانو رونالدو، که سال گذشته در صدر این فهرست قرار داشت، در پی انتقالش به تیم النصر عربستان جایی در این فهرست نداشته و از صدر جدول به رده بیست و هفتم سقوط کرد. این رتبه بندی با همکاری گروه NorthStar Soultions Group و با استفاده از روش شناسی آن ها تعیین شده است که ورزشکاران بین المللی را در ستون های اصلی امتیازدهی از جمله قدرت برند سازی و بازار قابل توجه شان ارزیابی می کند.

۵۰ ستاره برتر این فهرست تقریباً به طور مساوی بین سوپراستارهای زن و مرد تقسیم شده اند و اکثر ورزشکاران این لیست از دنیای فوتبال، بسکتبال، تنیس و ورزش های موتوری هستند.

فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی است که ۲۲ ورزشکار از ۵۰ ورزشکار برتر این فهرست را به خود اختصاص داده است، در حالی که راگبی در مقابل، مانند لیگ برتر بیسبال، هیچ نماینده ای ندارد.

پس از اعلام تور اینترمیامی در چین در ماه نوامبر، قدرت ستارگی مسی احتمالاً در سطح جهانی بیشتر نیز خواهد شد. این تیم در حالی به مصاف دو تیم از سوپر لیگ چین خواهد رفت که در طول فصل نتوانسته به دور پلی آف قهرمانی ام ال اس راه پیدا کند.

پولسازترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۳

۱- لیونل مسی (فوتبال)

۲- لبرون جیمز (بسکتبال)

۳- الکس مورگان (فوتبال)

۴- یانیس آنتتوکومپو (بسکتبال)

۵- مگان راپینو (فوتبال)

۶- میکائیلا شیفرین (اسکی آلپاین)

۷- لوییس همیلتون (فرمول یک)

۸- سیمونه بایلز (ژیمناستیک)

۹- کیلیان امباپه (فوتبال)

۱۰- مکس ورشتپن (فرمول یک)

منبع: روزیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا