اقتصادی

وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد؟

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی از ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان وصول مالیات سهم صندوق، ۸همت را پرداخت کرده است.

به گزارش روند بازار، محمدرضا مهدیار اسماعیلی از جذب ۴۰۰ همت منابع مالی در نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۴ همت از این مبلغ را مردم واریز کرده اند و ۱۳۷ همت نیز مربوط به تسهیلات بانکی بوده است. مابقی مبلغ از محل صندوق ملی مسکن و سایر بخش های وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار نفر برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند، افزود: از این تعداد  784 هزار قرار وام را امضا کرده اند.۹۵۹ هزار نفر در صف قراردارند ۴۴۰ هزار نفر نقص پرونده دارند.

وی با یادآوری اینکه ۷۴۶۵۸ واحد بابت جوانی جمعیت تخصیص یافته است، اضافه کرد:  برای دهک های یک تا ۴ وام قرض الحسنه ویژه ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود که در سال جدید میزان تورم به این وام افزوده خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه اظهار کرد:امروز بخش اول مربوط به استجازه مقام معظم رهبری منابع ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال دریافت شده است. حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مبلغ کل مربوط به تهاتر است که بستگی دارد بانک مرکزی آنرا چگونه به صندوق پرداخت خواهد کرد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه جریمه مالیاتی بانک های متخلف در پرداخت تسهیلات چه میزان است، اظهار کرد: مباحث مربوط به تامین بخشی از منابع مالی صندوق از محل مالیات ها در دو مسیر کلی دیده شده است. یکی از محل وصول مالیات ها که در قانون بودجه سال گذشته باید ۱۷ همت به صندوق واریز می شد. طبق آخرین گزارش سازمان امور مالیاتی ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان از این محل وصول شده و دریافتی صندوق ملی مسکن ۸۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در مسبر دوم یعنی جریمه استنکاف بانکها نیز امروز به حدود ۲۵۰ همت رسیده که تاکنون با وجود صدور برگه های تشخیص، منابعی از این محل دریافت نکرده‌ایم.

وی همچنین از پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: رقم افزایش احتمالی وام نهضت ملی مسکن بستگی به تصویب شورای عالی مسکن دارد.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا