دانش و فناوری

پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی

به‌عقیده ماسک، تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی احتمالاً از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود.

به گزارش روند بازار، ماسک با انتشار یک پست جدید در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت:

«هوش مصنوعی احتمالاً سال آینده از یک انسان باهوش‌تر خواهد شد. تا سال 2029 نیز هوش مصنوعی احتمالاً از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود.»

پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی

اظهارات ماسک در ایکس با واکنش‌هایی از سوی افراد شناخته‌شده دیگر مواجه شده است. «لکس فریدمن»، محقق هوش مصنوعی و پادکستر روسی ـ آمریکایی ازجمله این افراد است که در واکنش به نظر مدیرعامل تسلا نوشت:

«ما چند سال جذاب را در پیش داریم، امیدوارم بشریت در نهایت پیروز شود.»

«دیو لی»، سرمایه‌گذار تسلا نیز با بیان جمله «خیلی آماده نیستیم» نگرانی خود را نسبت به این موضوع نشان داده است.

مدیرعامل تسلا درحالی این نظرات نگران‌کننده را نسبت به هوش مصنوعی بیان کرده است که در چند وقت گذشته شاهد انتشار گزارش‌های مشابهی بوده‌ایم، ازجمله این گزارش‌ها می‌توان به ساخت یک کرم کامپیوتری هوش مصنوعی توسط گروهی از محققان اشاره کرد که به‌طور بالقوه می‌تواند داده‌ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند. علاوه‌بر ماسک، «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا نیز در این ماه گفته بود که هوش مصنوعی می‌تواند تا ۵ سال دیگر تمام آزمایش‌های انسانی را پشت‌سر بگذارد.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا