اقتصادی

پیش بینی بازار طلا و سکه / طلا ارزان می‌شود

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه کاهش قیمت طلا و سکه در بازار ادامه خواهد داشت ریزش نرخ ارز را مهمترین عامل افت قیمت‌ها عنوان کرد.


به گزارش روند بازار به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد کشتی‌آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: قیمت طلا در بازار جهانی تغییری نکرده اما در دیروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم. این کاهش در شرایطی که قیمت جهانی ثابت بوده، به دلیل کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا رخ داده است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه نزدیک شدن به ماه محرم نیز تأثیری در کاهش تقاضا دارد، افزود: در برخی مواقع که قیمت‌ها نزولی می‌شوند، هم تقاضا و هم داد و ستدها کاهش می‌یابد که این امر منجر به کاهش بیشتر قیمت و کاهش حباب می‌شود.

وی افزود: از دیروز تا امروز، قیمت سکه حدود ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته و از ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت هر مثقال طلا حدود ۱۷۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا درباره حباب سکه نیز گفت: از دیروز تا الان ۳۰۰ هزار تومان از حباب سکه کاسته شده است و در حال حاضر در محدوده ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد.

کشتی‌آرای در پیش‌بینی از وضعیت قیمت‌ سکه و طلا در روزهای آینده نیز گفت: به نظر می‌رسد که این روند کاهش قیمت از چند هفته قبل آغاز شده است ادامه‌دار باشد. یکی از علت‌های اصلی آن نرخ ارز است که به دلیل شرایط خوب اقتصادی و سیاسی و تأثیر مثبت ارتباطاتی که با کشورها بوده کاهشی شده است.

وی همچنین درباره نوسان قیمت جهانی طلا نیز گفت: قیمت طلای جهانی در هفته پیش ۳۰ دلار افزایش یافت اما به نظر نمی‌رسد این روند برای آن ادامه‌دار باشد.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۲۱ هزار تومان شد. سکه طرح جدید ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۷۰۰ تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۴ میلیون ۹۰۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است همچنین انس جهانی طلا امروز ۱۹۵۵ دلار شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا