بورس

پیش بینی بورس امروز / نرخ تسعیر ارز در بودجه ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد؟

با عملکرد مثبت بورس تهران پس از روزهای منفی ابتدای هفته گمانه‌زنی‌ها درباره پایان اصلاح شاخص کل افزایش یافته است. پیش‌بینی بورس امروز از نگاه کارشناسان، بر شرایط معاملاتی متعادل با قدرت برتر نسبی خریداران استوار است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس تهران پس از دو گام منفی نسبتا پرقدرتی که در دو روز ابتدایی هفته برداشته بود، روز گذشته با رشد ۲۸ هزار و ۸۲۱ واحدی شاخص کل بورس همراه شد.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی در آستانه کانال ۱.۶ میلیونی قرار گرفت که بیش از ۸۵ درصد از نمادهای حاضر در معاملات رنگ سبز به خود گرفتند. در نهایت شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۷۵ واحد قرار گرفت.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است به دنبال همتای خود جریان خوب معاملاتی را تکرار کرد و کام سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط را به مانند سهامداران شاخص‌سازها شیرین کرد.

در پایان جریان دادوستدهای امروز شاخص کل هم‌وزن ۱.۸۹ درصد رشد کرد. این رشد موجب افزایش ۸ هزار و ۷۶۵ واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده ۴۷۳ هزار واحدی قرار داد.

اعداد و ارقام بازار دیروز نشان از چه دارد؟

نکته منفی بازار روز گذشته تداوم روند کاهشی ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در محدوده ۶ هزار و ۶۸۶ میلیارد تومانی قرار گرفت تا ده درصد نسبت به ارزش معاملات روز گذشته کاهش یابد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از تغییر مسیر سرمایه این افراد در بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در روز گذشته خبر از ورود ۵۴۲ میلیارد تومان پول به بورس می‌داد.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و پیش بینی بورس در روز جاری از نگاه کارشناسان شرایط معاملاتی متعادل میان عرضه و تقاضا است.

نرخ ارز محاسبه شده در محصولات شیمیایی

قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معاملات هفتگی در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، بر اساس نرخ ارز ۲۸۸,۸۰۵ ریال اعلام شد.

عرضه فیدلیتی در بورس کالا با ۵۰ درصد پیش پرداخت

۷۵۰ دستگاه فیدلیتی مشکی هفت نفره در بورس کالا با قیمت پایه ۷۷۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان با تاریخ عرضه ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ و میزان ۵۰ درصد پیش پرداخت عرضه خواهد شد.

عرضه خودرو در بورس کالا علاوه بر تاثیری که روی تعادل قیمت در این حوزه دارد، موجب انتقال سود از جیب دلالان بازار خودرو به تولیدکننده و به تبع سهامداران خواهد شد.

رشد تولید خودرو نسبت به بازه مشابه در سال گذشته

بررسی آمار‌های منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۷۶ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه و رشد ۱۸ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

افزایش تولید خودرو در کنار عرضه آن در بورس کالا و با نرخ‌های نزدیک‌ به بازار آزاد، می‌تواند تاثیر چشمگیری در سودسازی تولیدکنندگان خودرو در سال جاری بگذارد.

نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۲

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اعلام کرد: دولت در بودجه سال آینده نرخ تسعیر ارز را روی عدد ۲۶ هزار تومان گذاشته است

افزایش نرخ تسعیر ارز آنجایی به سود گروه بانک است که می‌توانند دارایی های خود را با نرخ بالاتری محاسبه کنند و سود محاسبه شده در صورت های مالی بانک ها افزایش می یابد. همچنین شرکت‌های صادرات‌محور که پیش از این با نرخ کمتری دلار خود را به ریال تبدیل می‌کردند از این افزایش نرخ تسعیر ارز سود می‌برند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا