بورس

پیش بینی بورس امروز / احیای برجام نزدیک است؟

شاخص کل بورس تهران روز گذشته نزدیک به ۰.۶ درصد کاهش ارتفاع را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته شاخص کل بورس تهران روی مدار نزولی قرار گرفت. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۸ هزار و ۸۰۳ واحدی نتوانست کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی خود را حفظ کند.

شاخص کل هم‌وزن بازار سرمایه نیز هم‌سو با نماگر اصلی اما با شیبی ملایم‌تر سمت سرخ تابلو بورس را تجربه کرد. شاخص یادشده در پایان جریان دادوستد‌های روز یکشنبه با افت ۰.۲ درصدی در محدوده ۴۴۲ هزار و ۳۹۸ واحدی قرار گرفت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند.

عرضه‌های جدید خودرو در بورس کالا

بر این اساس‌، گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد هایما S7 به مقدار ۲۰۰۰ دستگاه در تالار خودرو بورس کالا عرضه کند.

گفتنی است عرضه خودرو در بورس کالا اتفاقی که از پاییز سال جاری با شدت بیشتری در جریان است با مکانیسم عرضه و تقاضا موجب فروش مستقیم تولیدکننده به خریدار با نرخ واقعی شود. در چنین شرایطی مابه‌تفاوت نرخ فروش کارخانه و بازار آزاد که پیش‌تر به جیب دلالان بازار خودرو واریز می‌شد حال از بین رفته است و مستقیما به درآمد شرکت تبدیل می‌شود.

فیکس اینکام دیگری در راه بازار سرمایه

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق درآمد ثابت “پایا ثروت پویا” با حداقل سرمایه ۱۰۰ و حداکثر ۱۰۰۰ میلیارد ریال توسط شبکه کارگزاری‌های فرابورس به روش قیمت ثابت از روز شنبه تا چهارشنبه مورخ ۷ دی ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

سیگنال برجامی بورل؛ برجام باز می‌گردد؟

ریسک ابهامات سیاست خارجه و اتفاقات پیرامون مذاکرات همواره سایه سردی بر بورس تهران بوده است. در حال حاضر خبری مبنی بر توافق برای ادامه مذاکرات روز گذشته دست به دست شد. در صورت توافق اتفاقات مختلفی در رابطه با بورس تهران می‌افتد. از طرفی با کاهش نرخ دلار بورس وارد شوک قیمتی خواهد شد و از طرف دیگر با آزاد شدن روابط آزاد با کشورهای دیگر احتمال رشد بالایی به نمادهای بورس می‌دهد.

در هر دو سناریو اما صحت و سقم خبرها را می‌توان از رد پایی که بر بازار دلار فردوسی می‌گذارد تشخیص داد. در حال حاضر چنین خبری توانایی کاهش قیمت دلار را نداشت بنابراین فعالان بازار از پیش این آگاهی را دارند که سخنان بورل در رابطه با برجام در خوشبینانه‌ترین حالت فعلا بی‌معنی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا