بورس

شرط صعود بورس در اسفند ماه چیست؟

بورس روز گذشته روند نزولی را پشت سر گذاشت و شاخص در سطح یک میلیون و ۲۸۲ واحد ایستاد. کارشناسان می‌گویند اخبار مذاکرات تاثیر مستقیم روی معاملات بازار دارد. امروز بورس در چه مسیری حرکت می‌کند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس افت ۲۷۹ واحدی را تجربه و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.

اخبار متعددی روی حرکت شاخص بورس اثر می‌گذارد که در وضعیت حال حاضر مهم‌ترین خبرها مذاکرات وین و قیمت دلار است.

یک منبع آگاه می‌گوید: با پیشرفت گفتگوها در وین و نزدیک شدن به توافق احتمالی، برخی طرف‌های اروپایی تلاش‌هایی را برای طرح موضوعات غیرمرتبط با برجام صورت می‌دهند.(اعتماد)

دو منبع آگاه آمریکایی درباره پیشنهاد وزیر خارجه ایران برای صدور بیانیه سیاسی در حمایت از اجرای برجام از سوی کنگره امریکا توضیح می‌دهند: مخالفت کنگره آمریکا با ایران ریشه‌دار است لذا طبیعتا آنها خود را به نشنیدن پیشنهاد وزیر خارجه ایران می‌زنند. ‏

آزادسازی پول ایران در کره جنونی که بالغ بر هفت میلیارد دلار است، می‌تواند در زمینه راستی‌آزمایی رفع موثر تحریم‌ها هم ابزار محک مناسبی باشد تا مشخص شود که آیا تبادل‌های مالی-بانکی ایران به حالت عادی بازگشته است یا خیر. (رویترز)

از سوی دیگر به واسطه اخبار مذاکرات قیمت دلار در صرافی ملی به ۲۵ هزار تومان رسیده است. این ارز در بازار آزاد با قیمت ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.

به جز مذاکرات عوامل داخلی نیز روی بورس تاثیر دارند. دیروز باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ورود به بازار سرمایه رسما در فرابورس ثبت شدند.

همچنین تا پایان اسفند ماه سال جاری، مراحل پذیره‌نویسی ۱۰ درصد عرضه اولیه سهام سرخابی‌ها بین هواداران و پیشکسوتان این دو باشگاه انجام می‌شود.

کارشناسان بورس پیش‌بینی کردند
علیرضا تاج‌بر، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: سهامداران نباید انتظار رشد بورس تا پایان سال را داشته باشند.

آراد پورکار، کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: معاملات امروز بورس متعادل است. چراکه همچنان ابهام در بازار وجود دارد و مسیر آن مشخص نیست. این ابهام ناشی از اخبار ضد و نقیض مذاکرات برجام و کاهش نرخ دلار در بازار است. (اقتصاد آنلاین)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا