بورس

پیش‌بینی بورس/ کدام شرکت عرضه اولیه می‌شود؟

بورس دیروز افت کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند تالار شیشه‌ای امروز روند متعادل روبه پایینی را تجربه می‌کند.

به گزارش روند بازار، شاخص کل بورس دیروز افت ۰٫۱۳ درصدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل روبه پایینی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی شود.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا روز ۱۰ خرداد ماه سود ۳۱ شرکت بورسی و فرابورسی از طریق سجام پرداخت شد.(سنا)

بخشی از این سود پرداخت شده در قالب نقدینگی به تالار شیشه‌ای باز می‌گردد و به نوعی می‌تواند بازار را صعودی کند.

نرخ بهره بانکی مجددا افرایش یافت و به محدوده ۲۰٫۵۷ رسید.(بانک‌مرکزی)

برخی از کارشناسان عقیده دارند این نرخ در بلند مدت بازار سرمایه را نزولی می‌کند. برخی دیگر نیز عقیده دارند که این نرخ تاثیری روی معاملات بورس ندارد.

هفته اخیر نشست خبری تپسی انجام شد و احتمالا این استارتاپ به زودی عرضه اولیه شود.(نبض‌بورس)

عرضه اولیه یک استارتاپ جدید می‌تواند روند سرمایه‌گذاری در بورس را تغییر دهد.

رفع ابهامات بورس
با توجه به تورم بالا در سراسر دنیا و شدت گرفتن بحران انرژی به‌خاطر جنگ اوکراین و عدم توانایی اوپک برای افزایش تولید، دنیا باید آماده افزایش بیشتر قیمت نفت باشد.(سنا)

این افزایش قیمت می‌تواند روی صنایع نفتی بورس ایران تاثیرگذار باشد و آنها را صعودی کند.

مهدی صبایی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار اظهار کرد: صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ صندوق تثبیت بازار سرمایه آماده است. صندوق، تنها در انتظار مجوز انتشار آن از سوی سازمان بورس است تا صورت‌های مالی خود را برای عموم افشا کند.(اقتصادآنلاین)

این انتشار صورت مالی می‌تواند ابهامات سهامداران نسبت به عملکرد بازار سرمایه را تا حد زیادی رفع کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا