بورس

سهامداران بخوانند/۲ عرضه اولیه جدید در راه بورس

شاخص کل بورس روز گذشته در حدود ۰٫۳۷ درصد رشد کرد و در کانال ۱٫۴ میلیونی باقی ماند. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان، بازار را تا پایان هفته متعادل پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس دیروز پنج هزار و ۳۸۰ هزار واحد رشد کرد و در نهایت روی محدوده یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحدی ایستاد.

امروز سه‌شنبه چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان می‌گویند بورس تا پایان هفته روند متعادلی را دنبال می‌کند.

روز گذشته گزارش ارزش‌گذاری سهام شرکت تپسی روی سایت کدال قرار گرفت. با توجه به صحبت‌های امیر هامونی مدیرعامل اسبق فرابورس، احتمالا این شرکت به همین زودی‌ها در فرابورس عرضه شود.(فرابورس)

شرکت تپسی یک استارتاپ‌ اینترنتی درخواست تاکسی محسوب می‌شود که کسب و کارش پس از شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته رونق یافت. کارشناسان می‌گویند عرضه سهام این استارتاپ می‌تواند نقدینگی جدید و زیادی وارد بازار سرمایه کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی امکان واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی را منوط به اجرای سه شرط دانست.

عرضه سهام دو شرکت بزرگ خودرویی در بورس، نقدینگی جدید به تالار شیشه‌ای وارد می‌کند. این نقدینگی بازار را در میان مدت صعودی می‌کند.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضایه بر ضرورت شفافیت کامل در بازار سرمایه تاکید کرد. (مرکز رسانه قوه قضاییه)

کارشناسان می‌گویند نظارت بیشتر قوه قضایه و افزایش شفافیت در بورس، اعتماد سهامداران را در پی دارد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه مذاکرات وین ادامه دارد گفت: ما همچنان در حال مذاکره بر سر موضوعات باقی‌مانده برای رسیدن به توافق هستیم. (ایسنا)

کارشناسان می‌گویند مذاکرات نتیجه‌بخش بورس را در بلند مدت صعودی می‌کند.

عوارض ۱۷ درصدی بر روی صادرات فولاد کشور وضع شد. (چیلان)

عوارض جدید، علاوه بر تحمیل زیان به شرکت‌های فولادی، از طریق کاهش درآمدهای ارزی و افزایش نرخ ارز به کلیت اقتصاد کشور آسیب وارد خواهد کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا