بورس

پیش بینی معاملات بورس در هفته آینده

ارزش کل معاملات خرد دردادوستدهای دیروز با ۸۶میلیارد تومان کاهش به ۲هزارو ۷۳۵میلیارد تومان رسید. این نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد نسبت به روز سه‌شنبه ۳درصد نزول کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از همشهری، دیروز همچنین شتاب خروج پول از بازار سهام بار دیگر بیشتر شد و تقاضا برای خرید سهام نیز ۷.۵درصد کاهش یافت. بخشی از کاهش دلایل تقاضا برای خرید سهام و خروج نقدینگی از بورس ناشی از افت قیمت دلار و بخشی دیگر ناشی از تنش‌های سیاسی است.

در حال حاضر هیچ علامت مثبتی مبنی بر ورود نقدینگی به بازار سهام وجود ندارد و به‌نظر هم نمی‌رسد نقدینگی به‌زودی وارد بازار سهام شود به‌ویژه آنکه عوامل اقتصادی ازجمله افزایش نرخ بهره اوراق بدهی و اجرای سیاست‌های انقباضی نیز به مانعی برای ورود نقدینگی به بورس تبدیل شده‌اند.

برهمین اساس برآورد می‌شود هفته پیش رو نیز مانند هفته‌ای که گذشت ، سپری شود و حتی این احتمال وجود دارد که شاخص‌های بورس با نزول بیشتری مواجه شوند اما این نزول‌ها نمی‌تواند خیلی عمیق باشد چرا که ارزش معاملات به کمترین حد خود رسیده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا