بورس

پیش‌بینی بورس فردا ۱۸ بهمن / بورس چه زمانی رشد می‌کند؟

بورس امروز با بیش از ۲۲ هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۲۸۱ واحدی قرار گرفت. به گفته کارشناسان بازار سرمایه معاملات فردا منفی شروع می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز افت بیش از ۲۲ هزار واحدی داشت و در نهایت وارد کانال ۱٫۲ میلیونی شد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن ۱٫۷ درصد افت داشت و به محدوده ۳۲۶ هزار و ۴۹۷ واحد رسید. معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۴۳ هزار و ۹۱۳ معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان انجام دادند.

نمادهای پارسان، وغدیر، فولاد، شبندر، شپنا، نوری و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس و آریا، زاگرس، شاوان، شگویا، صبا، فرابورس و هرمز بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند.

از سوی دیگر روز خبر اخبار لغو برخی از تحریم‌ها منتشر شد. آسوشیتدپرس گزارش داد که آمریکا برای تسهیل مذاکره با ایران تحریم برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظیر پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای را رفع می‌کند.

همچنین قیمت نفت افزایش پیدا کرد و به بیش از ۹۰ دلار رسید. به عقیده کارشناسان این افزایش قیمت نفت می‌تواند روی برخی از سهام تاثیر مثبت بگذارد.

چرا بورس منفی شد؟


پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به وضعیت امروز معاملات فردا منفی شروع می‌شود. اما باید دید که نیمه دوم تقاضایی در بازار شکل می‌گیرد و یا خیر؟

وی توضیح می‌دهد: امروز بازار شرایط بدی داشت و شاهد خروج بیش از هزار و ۴۰ تومان نقدینگی از بازار بودیم و ارزش معاملات نیز افت کرد.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: طی هفته گذشته اتاقی برای حمایت از سهام فلزی تشکیل شد. ولی امروز حمایت‌ها ناموفق بود و رنج منفی در بازار بیشتر شد.

وی تاکید می‌کند: بورس زمانی رشد می‌کند که تقاضای حقیقی در بازار ایجاد شود.

الیاس کردی ادامه می‌دهد: هنوز شرایط مبهمی در بازار سرمایه وجود دارد و این موضوع می‌تواند عامل بی‌اعتمادی می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی در نهایت می‌گوید: به عقیده من بورس فعلا توجه خاصی به مذاکرات ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا