بورس

پیش‌بینی بورس/ اخباری که برای سهامداران مهم است

بورس روز شنبه کمتر از یک درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس پس از تعطیلات روند اصلاحی به خود می‌گیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس روز شنبه، افت ۰٫۲۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۹۸ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: از مجموع ۶۳۰ هزار واحد صنعتی کشور صرفاً ۵۰ هزار واحد در طرح مدیریت مصرف برق شرکت کرده و ۵۸۰ هزار واحد صنعتی از برنامه‌های مدیریت مصرف برق معاف هستند. استفاده بدون محدودیت شبانه صنایع فولادی و سیمانی از برق کماکان تمدید شده و ادامه خواهد داشت.(ایمنا)

این موضوع می‌تواند قیمت تمام شده صنایع فولادی و سیمانی را به تعادل برساند.

افزایش نقدینگی در بورس

حجت ‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید به اینکه بورس کالا بستر سالمی برای رقابت خریداران است، گفت: افراد با اعتماد به این بستر می‌توانند به کشف قیمت‌ واقعی و منطقی کالاهایی چون خودرو کمک کنند.(سنا)

عرضه خودرو در بورس کالا این محصول را به تعادل قیمتی می‌رساند و موجب افزایش گردش نقدینگی نیز در بازار می‌شود.

محمدعلی شیری‌زاده، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس گفت: سه شخص حقیقی فعال در یکی از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، طی سه ماه در سال ۹۵، حدود پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سود به دست آوردند. در حالی که سابقه معاملاتی در بورس نداشتند که نشان می‌دهد، در تجربیات اولیه، چنین سودی کسب کرده‌اند. سود کسب شده از سوی این سه شخص در سال ۹۵، معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که به نرخ امروز، معادل ۴۵ میلیارد تومان می‌شود.(باشگاه‌خبرنگاران)

برخورد با مختلفین بازار سهام می‌تواند اعتماد سهامداران نسبت به این بازار را افزایش دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا