بورس

پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ بهمن / یکشنبه‌های منفی در بورس

بورس امروز افت ۳۸ واحدی داشت و شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد ماند. به گفته کارشناسان احتمالا بازار روز یکشنبه طبق عادت منفی شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس افت ۳۸ واحدی داشت به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۰۲ درصد رشد کرد.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۶ هزار و ۹۷۲ معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، فملی، ومعادن، حکشتی، کگل، شبندر و خپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای فولاد، وبملت، نوری، خودرو و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین نمادهای شراز، بپاس، وهور، تجلی و فزر تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، زاگرس، اتکای، آریا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان رسید.

ترس بورس از ریزش

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: طبق عادت میزان فشار فروش درساعات پایانی روز شنبه افزایش داشته و احتمالا معاملات روز یکشنبه منفی باشد.

او ادامه توضیح می‌دهد: حمایت از سهام شاخص‌ساز نیز نتیجه‌ای نداشت و شاخص وارد کانال نزولی شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: خوش‌بینی نسبت به مذاکرات روی گروه‌های خودرویی و بانکی تاثیر مثبتی داشته است. اما همچنان میزان عرضه‌ها و ترس در بازار بالاست.

رئیسی ادامه می‌دهد: بسیاری از سهام با قیمت فعلی بسیار ارزنده هستند. اما زمانی که بازار منفی می‌شود سهامداران از ترس ریزش بیشتر وارد صف فروش می‌شوند.

او تاکید می‌کند: بسیاری از سهام ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر NAVشان معامله می‌شوند.

این کارشناس بازارهای با اشاره به مذاکرات وین می‌گوید: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، کلیت بازار سرمایه بهبود پیدا می‌کند و شانس صعود گروه‌های خودرویی و بانکی نیز بیش از گذشته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: توجه بازار مذاکرات وین، اوکراین و روسیه باعث شده تا یک جهش قیمتی نفت داشته باشیم. تاثیر این جهش قیمت را می‌توان در گروه‌های پالایشی و پتروشیمی دید.

رئیسی در نهایت می‌گوید: نرخ سود بین بانکی کاهش یافته و به سطح ۲۰٫۳۱ درصد رسید که این خبر تاثیر مثبت روی معاملات بورس دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا