اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین / حمایت خریداران بازار کاهش یافته است؟

قیمت بیت کوین در حدود ۲۵ هزار و ۷۲۰ دلار قرار دارد و این ارز دیجیتال در روز سه شنبه نزدیک به حدود ۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، همزمان با کاهش نوسانات قیمت بیت کوین، تحلیلگران درباره افزایش کسری بودجه آمریکا هشدار می‌دهند زیرا این مسئله می‌تواند منجر به افزایش صدور بدهی شود. از سمت دیگر کاهش تقاضای جهانی و تلاش بانک‌های مرکزی برای کاهش در ترازنامه ممکن است منجر به کمبود خریدار شده که به‌طور بالقوه به نفع بیت‌کوین خواهد بود.

تمرکز فدرال رزرو بر جلوگیری از افزایش نرخ‌های تورم، نشان‌دهنده یک موضع تندتر از سودی این نهاد است که باعث عدم اطمینان هم در بازارهای مالی و هم در بخش بازار ارزهای دیجیتال شده است. آنتونی پمپلیانو، مدافع سخت بیت ‌کوین، برخلاف تأخیرهای نظارتی، نسبت به تأیید احتمالی صندوق ETF بیت کوین خوش‌بین است.

جی کلایتون، رئیس سابق SEC نیز با نظر پمپلیانو موافق است و چنین تأییدی را اجتناب‌ناپذیر می‌داند. پومپلیانو همچنین پیش‌بینی می‌کند که بازار صعودی آینده با هاوینگ بیت کوین در تاریخ آوریل ۲۰۲۴ هدایت می‌شود.

لایحه کریپتو تحت بررسی قانونگذاران استرالیایی

کمیته سنای استرالیا اخیرا لایحه دارایی‌های دیجیتال را بررسی کرده و گزارشی را در ۴ سپتامبر منتشر کرده است. این گزارش اصلاحات اساسی را برای اقدامات نظارتی بر دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد می‌کند. تغییرات کلیدی شامل حذف توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) از دارایی‌های دیجیتالی تنظیم‌شده، با اذعان به منحصربه‌فرد بودن آن‌ها در مقایسه با ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است.

این کمیته همچنین پیشنهاد می‌کند تا در طبقه‌بندی استیبل کوین‌ها نیز تجدید نظر شود تا توکن‌های مبتنی بر دارایی که به دارایی‌های فیزیکی مرتبط هستند از این لیست حذف شوند.

رویکرد محتاطانه اتخاذ شده در تنظیم دارایی‌های دیجیتال در استرالیا با هدف ایجاد تعادل بین نوآوری و حمایت از مصرف کننده به منظور ایجاد یک اکوسیستم دارایی دیجیتال ایمن‌تر و تنظیم شده‌تر است. این افزایش فشار نظارتی بر بازار دارایی‌های دیجیتال به طور بالقوه می‌تواند بر قیمت بیت کوین نیز تأثیر بگذارد.

پیش بینی ورود چندین ETF بیت کوین

تحلیلگران جی پی مورگان، اذعان دارند که پیروزی اخیر گری اسکیل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) می‌تواند راه را برای افزایش صندوق‌های ETF بیت کوین هموارتر کند. تحلیلگران جی‌پی مورگان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که چندین ETF بیت کوین به‌طور همزمان تأییدیه دریافت خواهند کرد.

آنها همچنین اعلام کردند که تایید چنین ETFهایی بعید است که تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین یا بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند و در ادامه نیز به عملکرد ETFهای مشابه در کانادا و اروپا نیز اشاره کردند. این اظهارات به جلوگیری از سقوط بیشتر در قیمت بیت کوین در روز سه شنبه کمک کرد.

نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview
نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین با چالش‌هایی در مسیر صعود آن به بالای ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار مواجه است. برخلاف تلاش برای بازیابی روند صعودی از سطح ۲۵ هزار و ۳۵۰ دلار، این ارز دیجیتال نتوانست از این سطح محوری، شتاب کافی را دریافت کند. این موضوع نشان دهنده تمایلات نزولی است.

قیمت بیت کوین زیر ۲۶ هزار دلار معامله می‌شود و یک خط روند نزولی با مقاومت در حدود ۲۵ هزار و ۶۵۰ دلار وجود دارد. مقاومت‌های کلیدی قیمت اکنون در سطوح ۲۶ هزار دلار و ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار قرار دارند.

عبور بیت کوین از سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار ممکن است راه را برای رسیدن به اهداف نزدیک به ۲۶ هزار و ۵۰۰ و ۲۷ هزار دلار هموار کند. در مقابل، شکست در غلبه بر سطح ۲۶ هزار دلار می‌تواند بیت کوین را تا سطوح حمایت در نزدیکی ۲۵ هزار و ۳۵۰ دلار و ۲۵ هزار دلار کاهش دهد. سقوط به زیر سطح ۲۵ هزار دلار می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت تا سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا