اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین / سطح ۲۹ هزار دلار از دست می‌رود؟

قیمت بیت کوین در حال حاضر کاهشی نزدیک به ۰.۵۰ درصدی را تجربه می‌کند. معامله‌گران به دنبال تحلیل تأثیر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آینده ایالات متحده بر روند قیمت این ارز دیجیتال هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، گلکسی دیجیتال، با افزایش قیمت بیت کوین و سرمایه‌گذاری‌های تجاری متنوع خود، درآمد قابل توجهی را گزارش کرده است. با این حال، بیت کوین به دلیل روند صعودی شاخص دلار آمریکا تحت فشار قرار دارد و همچنان متاثر از رویدادهای اقتصادی بازار است.

کاهش زیان گلکسی دیجیتال

گلکسی دیجیتال، به رهبری مایکل نووگراتز، زیان خالص ۴۶ میلیون دلاری را برای سه ماهه دوم گزارش کرد که نسبت به زیان ۵۵۵ میلیون دلاری سال گذشته بهبود داشته است. بخشی از این کاهش زیاد به لطف افزایش ۸۰ درصدی بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ رخ داده است.

برخلاف چالش‌های نظارتی، بخش‌های مختلف Galaxy Digital همچنان انعطاف‌پذیر هستند و درآمد مدیریت دارایی آن با افزایش ۶۱۹ درصدی به ۳۳.۸ میلیون دلار رسیده است.

درآمدهای معاملاتی به دلیل سود کمتر دارایی‌های دیجیتال در سطح صنعت، ۵۴ درصد کاهش داشته و به ۵۹.۵ میلیون دلار رسیده است. با این حال، درآمد استخراج بیت کوین با ۵۱ درصد افزایش در سطح ۱۵.۴ میلیون دلار قرار دارد.

قیمت بیت کوین تحت فشار شاخص دلار آمریکا

روز پنجشنبه، برخلاف تحولات مثبت بازار، بیت کوین به دلیل انتشار آتی گزارش CPI ایالات متحده در جلسه آمریکا تحت فشار قرار دارد. تقاضا برای دلار افزایش داشته؛ زیرا بازارها در انتظار گزارش بالقوه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده بودند که باعث شد دلار نزدیک به بالاترین حد خود در بازه پنج هفته‌ای شد. گفتنی است، شاخص دلار در این هفته ۰.۵ درصد رشد داشته است.

داده‌های پیش‌بینی‌شده حاکی از آن است که تورم PPI نیز ممکن است در ماه جولای افزایش یابد، که باعث می‌شود یک رویکرد تند از سوی فدرال رزرو در پیش روی بازار باشد.

قیمت بیت کوین تحت فشار شاخص دلار آمریکا

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر با تمایل اندکی صعودی حدود ۲۹ هزار و ۴۹۷ دلار در نوسان است. با این حال، همانطور که در بازه زمانی چهار ساعته نشان داده شده است، مقاومت‌هایی وجود دارد که مانع عبور قیمت از آستانه ۳۰ هزار و ۲۰۰ دلار می‌شود.

این مقاومت‌ها توسط الگوهای تکنیکال نیز مشخص می‌شوند. در شرایط کنونی احساسات نزولی در بازار کمی تقویت شده که در ادامه ممکن است مسیر صعودی پیش روی بیت کوین را سخت کند.

شاخص‌های مهمی مانند RSI و MACD در حال نزدیک شدن به منطقه خرید اشباع هستند که می‌تواند نشانه تضعیف احتمالی حرکت صعودی فعلی قیمت باشد.

ارزش بیت کوین اخیرا به سطح ۲۳.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی رسیده است که در حال حاضر ۲۹ هزار و ۸۰۰ دلار قیمت دارد. اگر این روند ادامه یابد، هدف بعدی سطح ۳۸.۲ درصد خواهد بود که در ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلار قرار دارد. در صورتی که بیت کوین به زیر این سطح نیز سقوط کاملی داشته باشد، قیمت ممکن است به ۲۹ هزار و ۲۵۰ دلار نیز برسد.

با این حال، اگر قیمت بیت کوین بتواند از سطح مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ دلار عبور کند، به طور بالقوه می‌تواند به محدوده ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار تا ۳۱ هزار دلار برسد. توجه به مناطق بحرانی در ۲۹ هزار و ۸۰۰ دلار تا ۳۰ هزار و ۲۰۰ دلار بسیار مهم است، زیرا هر گونه جابجایی در زیر این ناحیه می‌تواند نشان دهنده مسیر نزولی قیمت بیت کوین باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا