اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ مهر ۱۴۰۲ / قیمت طلا و سکه به کف رسید؟

قیمت طلا و سکه در هفته پایانی شهریور در بیشتر روزها کاهشی بود. این روند نزولی به گونه‌ای پیش‌ رفت که قیمت هر یک از قطعات سکه در طول هفته یک کانال عقب‌نشینی کرد. به اعتقاد فعالان بازار طلا، روند کاهش در این بازار به پایان رسیده و بیش از این بازار افت نمی‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته پایانی شهریور قیمت طلا و سکه همواره روند کاهشی داشت و تمام قطعات سکه به کانال پایین‌تر برگشتند. این روند نزولی متعاقب اخبار سیاسی که قیمت دلار را تحت تاثیر قرار داد و همگرایی بالای بازار فلز زرد با بازار ارز، رقم خورد.

در جدول زیر قیمت و حباب انواع قطعات سکه در آخرین روز معاملاتی شهریورماه قابل مشاهده است.

قیمت سکه و حباب 1 مهر 1402

همگرایی قیمت در بازار طلا با رفتار خریداران

فعالان بازار طلا معتقدند این بازار تحت تاثیر شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم قرار گرفته است. آنها می‌گویند: روند تقاضا و قیمت در بازار فلز زرد رابطه‌ای در راستای هم دارند. یعنی در زمان‌هایی که قیمت‌ پایین است مردم در انتظار کاهش‌های بیشتر هستند و تقاضا پایین است و وقتی قیمت‌ها افزایشی می‌شود تقاضا نیز افزایش می‌یابد.

با این وجود کارشناسان بازار طلا و سکه معتقدند روند کاهشی قیمت‌ در بازار فلز زرد رو به پایان است و با رونق جشن‌ها و مناسبت‌ها این بازار از رکودی که طی ۶ ماه اخیر در آن گرفتار بوده، خارج می‌شود.

گفتنی است افزایش‌ و کاهش‌های انس جهانی طلا نیز در ماه‌های گذشته تاثیر چندانی بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نداشته است. در لحظه نگارش گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۲۴ دلار در حال معامله است و نسبت به روز گذشته رشد نزدیک به پنج دلاری داشته است.

۳ روند بازار سکه در یک روز

در آخرین معامله روز گذشته ۳۰ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی تنها قطعه افزایشی بود و با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۰۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار اما کاهش ۱۰۵ تومانی داشت. این قطعه که روز سه‌شنبه به کانال ۲۴ میلیونی برگشته بود با قیمت ۲۴ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد.

دیروز سکه‌های نیم، ربع و گرمی بدون تغییر و با همان قیمت روز چهارشنبه معامله شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ ، ۹ میلیون و ۹۰۰ و پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شدند.

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت پنج هزار و ۶۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۲۳ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۹۲ هزار تومان رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا