بورس

پیش بینی بورس هفته چهارم تیرماه (اینفوگرافیک)

بازار سهام سومین هفته تیرماه را با بازدهی منفی ۶ درصدی شاخص کل بورس پشت سر گذاشت. این در حالی بود که طی این مدت، بیش از چهار هزار میلیارد تومان پول حقیقی نیز از بازار خارج شد. آیا بورس تیرماه را بر همین مدار به پایان خواهد رساند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس تهران در حالی آخرین هفته تیرماه را پیش رو دارد که هنوز نتوانسته است روند صعودی ابتدای سال را بازیابی کند. طی این مدت، شاخص‌های بازار سهام تحت تاثیر فضاسازی مسموم تصمیمات دولت علیه صنایع، ریزش کرده‌اند و اندک اعتماد سهامداران وفادار نیز بر باد رفته است.

اکنون این سوال مطرح است که آیا بورس تهران می‌تواند در واپسین روزهای تیرماه، کام سهامداران را شیرین کند یا داستان دنباله‌دار هجمه دولت علیه صنایع، همچنان سرمایه‌گذاران را از این بازار فراری خواهد داد؟

کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به پیش بینی بورس در هفته پیش رو پرداخته‌اند که در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است.

پیش بینی بورس هفته چهارم تیرماه

فشار دولت بر صنایع؛ عامل عقبگرد بورس

فردین آقابزرگی تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه مسیر بورس در هفته چهارم تیرماه، متعادل منفی خواهد بود، به تجارت‌نیوز گفت: «تصمیمات غیرکارشناسی و ذی‌نفعانه دولت، ریشه اصلی ریسک در بازار سرمایه است.» وی افزود: «تعدیل نرخ تسعیر ارز پالایشی‌ها، افزایش غیرشفاف نرخ خوراک گاز و همزمانی تصمیم مسئولان برای واردات خودروی دست دوم، از عوامل اصلی فشار عرضه سهام است.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا