کسب و کار

چرا همراهی وکیل مهاجرت برای مهاجرت به کانادا ضرورت دارد؟

مهاجرت به کانادا می­تواند یک فرصت هیجان انگیز برای هر فردی باشد. کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار و زندگی است. اقتصاد پایدار ، استاندارد بالای زندگی، جمعیت تحصیل کرده و نرخ پایین جرم و جنایت، کانادا را به مقصدی عالی برای مهاجران در سراسر جهان تبدیل کرده است. برنامه­های مهاجرتی متنوع و بحران کاهش جمعیت در کانادا، باعث شده است که مهاجران نقش مهمی در آینده این کشور ایفا کنند.

در سال ۲۰۲۱، ورود ۱۱ هزار ایران به کانادا رکورد جدیدی نسبت به آمار سال­های گذشته در زمینه مهاجرت ایرانیان بود. بیشتر شهرهای هدف مهاجرت ایرانیان به ترتیب تورنتو، ونکور، مونترال و اوتاوا بوده است. با توجه به رقابت بالا در برنامه­ های مهاجرتی و نرخ ۳۰ درصدی رد ویزا، اقدام درست و اصولی برای ارائه درخواست و مدارک مورد نیاز برای ویزا اولین و مهم­ترین قدم در آغاز مسیر مهاجرت به کانادا است.

مهاجرت به کانادا زیرنظر کدام سازمان کانادایی است؟

سازمان شهروندی، مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC)، مسول نظارت بر ورود مهاجران به کانادا، حفاظت  از پناهندگان و ارائه خدماتی برای کمک به تازه­ واردان برای اسکان در کانادا است.

همچنین وظایفی از جمله اعطای شهروندی و اوراق سفر به کانادایی ­ها (مانند پاسپورت) را دارد. این سازمان، دفاتر زیادی برای صدور ویزا در سرتاسر جهان و بررسی درخواست­های صدور ویزا برای افراد خارج از کشور کانادا را به عهده دارد.

دریافت انواع ویزای کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

چرا لازم است برای مهاجرت به کانادا وکیل داشته باشم؟

استخدام وکیل مهاجرت برای مهاجرت به کانادا اجباری نیست. اداره شهروندی، مهاجرت و پناهندگی کانادا استفاده از یک نماینده در امر مهاجرت را به عنوان یک امتیاز ویژه درنظر نمی­گیرد. پس چرا به جای اقدام صرفا شخصی، بهتر است یک وکیل مهاجرت با تجربه و دارای شناخت جامع از کانادا استخدام کنید؟

ممکن است در نگاه اول برخی از روش­ها و فرم­های مهاجرت به کانادا ساده به نظر برسند، اما ملاحظات قانونی و پیامدهای اشتباه در روند مهاجرت بسیار پیچیده و گاها مشکل ­ساز است. عواقب اقدام نادرست منجر به تحمیل هزینه به خاطر تاخیر در روند ویزا یا رد کامل درخواست می­شود.

از طرفی، مسولان ناظر بر مهاجرت به کانادا در ارزیابی درخواست­ها بسیار سختگیر هستند و حتی یک خطای ناخواسته ساده می­تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد. آنچه ممکن است یک اشتباه کوچک و بی ­اهمیت به نظر برسد، می­تواند شما و آینده کل خانواده­تان را در معرض خطر قرار دهد.

مزیت استفاده از وکیل این است که آن­ها سال­ها آموزش حقوقی دیده­اند و تجربه کافی را در این زمینه دارند و دقیقا می­دانند که مسولان ناظر بر مهاجرت در هر نوع پرونده به دنبال چه مدرک یا سندی هستند. یک وکیل، اطلاعات و مدارک شما را به طور دقیق ارائه و بررسی می­کند تا از بروز هر گونه سوءتفاهمی جلوگیری کند و به شما کمک می کند تا تمام اسناد لازم را برای پیشبرد بهتر پرونده خود تهیه و آماده کنید. وکلا می­دانند که با توجه به شرایط شما، کدام نوع برنامه مهاجرتی مناسب شما است و چگونه پرونده خود را به بهترین شکل ارائه دهید و شما را با خیال راحت در طول فرآیند راهنمایی می­کنند.

با این که استخدام یه وکیل مهاجرتی ممکن است هزینه ­بر باشد، اما عدم استفاده از وکیل هم می­تواند علاوه بر تحمیل هزینه­های بالا، باعث صرف زمان و انرژی زیادی در طول فرآیند درخواست ویزا و عواقب ناشی از اشتباه­های احتمالی شود.

کسانی که به تنهایی برای درخواست ویزا اقدام می­کنند، یا از یک دوست یا یک شخص آماتور برای آماده کردن درخواست مهاجرت خود کمک می­گیرند، غالبا از این تصمیم پشیمان می­شوند.

حتی زمانی که شما یا نماینده آماتورتان با مسولان ناظر بر مهاجرت دچار مشکل شوید، باز هم یک وکیل می­تواند به شما کمک کند، اما غالبا پیامدهای اشتباهات شخصی در زمان درخواست برای دریافت ویزا قابل جبران نیست. بنابراین، استفاده از وکیل به ویژه در پرونده­های مهاجرتی پیچیده و برای تضمین موفقیت در پرونده شدیداً توصیه می­شود.

داشتن یک وکیل متخصص، باتجربه و دارای درک درست نسبت به ماهیت هر پرونده برای اجتناب از هر گونه اشتباه یا نقص در مدارک و اطلاعات لازم، می­تواند منجر به نتیجه سریع­تر و مطلوب­تری در زمینه مهاجرت شود. در ادامه چند مورد دیگری را که شما به یک وکیل نیاز دارید، بیان می­کنیم:

۱. عدم شناخت کافی از فرم­ها و صرفه­ جویی در زمان

با کمک یک نماینده حقوقی، شما زمان بیشتری را برای تمرکز روی موارد مهم­تر مانند کار، تحصیل یا خانواده خود خواهید داشت. وقتی قرار است برای اولین بار، فرم­های مهاجرتی زیادی را پر کنید، یک مشاور یا وکیل با تجربه به دلیل آشنایی با تک تک سوالات در  این فرم­ها، می­تواند به خوبی شما را ارهنمایی کند. یک مشاور یا وکیل خوب می­داند که دقیقاً چه مدارکی متناسب با نوع درخواست شما و چگونه آن­ها را باید جمع­آوری کنید.

۲. زمان ریجکتی پرونده

زمانی که پرونده شما توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا رد می­شود، برای شما نامه­ای ارسال می­شود که در آن دلیل رد شدن درخواست شما توضیح داده شده است. معمولا درخواست‌ها به دلیل نقص در مدارک یا اشتباه در زمان ارائه آن­ها رد می‌شوند، یا ممکن است این ادراه شما را واجد شرایط درخواست نداند، یا افسر این اداره در مورد واجد شرایط بودن یا توانایی شما در مورد این درخواست قانع نشده باشد.

در این حالت مطمئنا شما نمی‌خواهید همان اشتباه را دوباره تکرار کنید یا یک اشتباه دیگری مرتکب شوید. اینجاست که یک مشاور یا وکیل مهاجرتی کانادا می­تواند کمک بزرگی  به شما کند.

۳. ارتکاب یا محکومیت قضایی به یک جرم

ریجکتی به دلایل کیفری در کانادا همیشه به این دلیل نیست که شخصی مواردی مانند سرقت از بانک یا ارتکاب به قتل را در پرونده خود داشته باشد، برخی جرایم جزئی نیز می­تواند شما را در لیست سیاه اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا قرار دهد. بنابراین، حتی محکومیت به خاطر رانندگی خطرناک یا یک سرقت کوچک نیز می­تواند در روند درخواست برای شما مشکل­ساز شود.

راه­هایی که برای رفع محکومیت کیفری و تایید ورود به کانادا وجود دارد، نیاز به دانش تخصصی دارد. یک مشاور یا وکیل مهاجرت این دانش را دارد تا به شما در زمینه کاهش احتمال ریجکتی بخاطر مسائل کیفری کمک کند.

۴. نگرانی بابت مسائل پزشکی

سیاست‌های مهاجرتی کانادا، از ورود افرادی که وضعیت سلامتی آن­ها ممکن است سلامت یا ایمنی عمومی جامعه را به خطر بیندازد، یا توقعات بیش از حد در زمینه خدمات بهداشتی یا اجتماعی دارند، جلوگیری می‌کند.

برخی از متقاضیان از نظر پزشکی مجاز به مهاجرت به کانادا نیستند و اگر بابت این قضیه نگران هستید، وکلای مهاجرت می­توانند پرونده پزشکی شما را بررسی و شما را برای تهیه مدارک پزشکی لازم برای اخذ پذیرش راهنمایی کنند.

۵. پیچیدگی موجود در برخی برنامه­ های مهاجرتی

برخی از برنامه­های مهاجرتی کانادا پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر برنامه­ها دارد (مانند ویزای اکسپرس اینتری و استارت آپ). اگر در زمان اقدام سردرگم هستید یا می‌خواهید از سردرگمی در آینده اجتناب کنید، یک مشاور یا وکیل مهاجرتی کانادا می­تواند شما را به خوبی در این مسیر راهنمایی کند.

وکیل مهاجرت به کانادا در مقابل مشاور مهاجرت

وکلای مهاجرت نسبت به مشاوران، تجربه بیشتری در امر تحصیل در شاخه حقوقو دارند. وکلای مهاجرت در دانشکده حقوق تحصیل کرده­اند و باید یک دوره سه ساله بگذرانند تا وکیل شوند.

همچنین آن­ها ملزم به قبولی در آزمون وکالت برای ثبت­نام قانونی هستند. بسیاری از وکلای دادگستری علاوه بر تحصیلات خود، یک دوره کارآموزی را در یک شرکت حقوقی در حین یا بعد از تحصیل خود می­گذرانند.

وکلای مهاجرت کانادا نیز می­توانند همراه با شما در مصاحبه­های مهاجرتی شرکت کنند و حتی در صورت پیگیری قضایی در مورد درخواست شما، می­توانند از شما در دادگاه حقوقی کانادا دفاع کنند.

برعکس، مشاوران مهاجرت وکیل نیستند. آن­ها در دانشکده حقوق تحصیل نکرده­اند و معمولاً دارای یک گواهینامه آموزش یک ساله هستند. در حالی که مشاوران مهاجرت به طور قانونی می­توانند نماینده شما در امر مهاجرت باشند، اما فقط وکلای مجاز قادرند وکالت شما را در دادگاه فدرال به عهده بگیرند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا