کسب و کار

چه سشن های مهمی برای ساعت بازار فارکس وجود دارد؟

فعالیت در بازار فارکس به عنوان یک روش کسب درآمد دلاری در ایران، بسیار محبوب است. ساعت بازار فارکس تقریبا 24 ساعته است و افراد می‌توانند با توجه به اینکه کدام سشن باز است، در هر ساعت از شبانه‌روز به انجام معاملات بپردازند. این بازار بر اساس اولین سشنی که باز شده و آخرین سشنی که بسته می‌شود، در روز دوشنبه ساعت 00:30 بازگشایی شده و در روز شنبه در ساعت 00:30 بسته می‌شود.

افرادی که در این بازار فعالیت دارند، باید با تمامی این سشن‌ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند در زمان باز بودن هر کدام و در حالت کلی در زمان فعال بودن این بازار، معاملات خود را به اتمام برسانند؛ چرا که باز ماندن معامله در هنگام بسته شدن سشن‌ها، می‌تواند منجر به ضررهای بسیار برای معامله‌گران شود.

منظور از سشن‌های بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس از طریق سشن‌های معاملاتی که در زمان‌های مختلف در طول روز بازگشایی می‌شوند، کار می‌کند. این سشن‌ها بر اساس ساعات شروع و پایان فعالیت مراکز مالی مهم در کشورهای جهان تعریف می‌شوند. یک شبانه‌روز یعنی 24 ساعت بازار فارکس، بر اساس 4 سشن تقسیم‌بندی می‌شود و معامله‌گران، معاملات خود را در این 4 سشن انجام می‌دهند. سشن‌های ساعت فارکس بر اساس زمان شروع آن‌ها در ایران عبارت‌اند از:

  • سشن توکیو (آسیایی): ساعت 3:30 بامداد به‌وقت ایران الی 12:30
  • سشن لندن (اروپایی): حدود ساعت 10:30 صبح به‌وقت ایران الی 19:30
  • سشن نیویورک (آمریکای شمالی): حدود ساعت 16:30 به‌وقت ایران الی 1:30 بامداد
  • سشن معاملاتی سیدنی (اقیانوس آرام): حدود ساعت 00:30 به‌وقت ایران الی 9:30

توجه کنید که برخی از این سشن‌ها برای انجام معاملات جفت ارزی بسیار مهم هستند. به عنوان مثال در آغاز بازار مالی لندن و آمریکا تغییرات مهمی در جفت‌های ارزی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین باید در آغاز این دو سشن به بازار توجه ویژه داشته باشید.

زمان بازگشایی سشن‌های مختلف به وقت ایران

در حالت کلی، بهترین زمان فعالیت در بازار فارکس به وقت ایران در طول روز، مدت زمانی است که سشن‌های اروپا و امریکای شمالی همزمان باز هستند. هنگامی که برخی از سشن‌ها با یکدیگر همپوشانی دارند یا به عبارتی همزمان باز هستند، حجم معاملات افزایش پیدا می‌کند. این موضوع نیز منجر می‌شود تا افراد بتوانند معاملات بهتری را در این ساعات انجام دهند. به همین دلیل نیز بهترین ساعت بازار فارکس در ایران، سشن‌های زیر هستند:

  • سشن توکیو: از ساعت 3:30 بامداد تا 12:30 ظهر
  • سشن اروپا: از ساعت 10:30 صبح تا 19:30 عصر
  • سشن نیویورک: از ساعت 16:30 تا 1:30 بامداد

ساعت کار فارکس بر اساس سشن‌های مختلف مطابق ساعت محلی

اولین سشن به وقت ایران که در بامداد روز دوشنبه بازگشایی می‌شود، سشن نیوزلند یا همان سیدنی است. البته با اینکه ساعت کاری فارکس 24 ساعته بوده و به مدت یک هفته طول می‌کشد؛ اما در برخی روزها و ساعات، فعالیت آن به حداقل می‌رسد و عملا معامله‌گران در آن بازه زمانی فعالیت ندارند.

در واقع بین ساعات 19:00 تا 22:00 به وقت گرینویچ، به دلیل اینکه پایان روز و ساعت مالی برای آمریکا و شروع ساعت مالی نیوزلند و استرالیاست، فعالیت‌های بازار کاهش می‌یابد. در حالت کلی بازار فارکس در تعطیلی‌های آخر هفته (یعنی شنبه و دوشنبه به وقت ایران) و در تعطیلی‌های کریسمس و سال نو به طور کامل تعطیل می‌شود.

سشن های ساعت بازار فارکس

تغییر ساعت کار سشن‌ها بر اساس تغییر ساعت در برخی کشورها

ساعت بازار فارکس در اواخر ماه اکتبر، اوایل ماه نوامبر، اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل تغییر می‌کند. این تغییرات ناشی از سیاست‌های تغییر زمان در برخی کشورها مانند آمریکا، بریتانیا و استرالیا هستند. این کشورها ساعتشان به ساعت تابستانی (DST) تغییر پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که در هر کشور، روزی که ساعت در آن به ساعت تابستانی یا استاندارد تغییر می‌کند، ممکن است متفاوت باشد و این مسئله نیز باعث می‌شود تا زمان کار بازار فارکس نیز در این ماه‌ها متغیر باشد.

پس برای داشتن معاملات بهتر و پر سود، به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید. البته از طرفی به دلیل اینکه ساعت ایران دیگر تغییری در مهرماه و فروردین نخواهد داشت، افراد دیگر دغدغه تغییر ساعت ایران و انطباق ساعت جدید با سشن‌های مختلف را نخواهند داشت.

آیا سشن‌ها با یکدیگر تداخل زمانی نیز دارند؟

در ساعات کار بازار فارکس مواقعی وجود دارد که این سشن‌ها با یکدیگر همپوشانی و تداخل دارند؛ یعنی به عبارتی در یک ساعت مشخص در ایران، حداقل دو سشن مختلف همزمان با یکدیگر فعال هستند. این زمان‌ها به عنوان شلوغ‌ترین ساعت کار بازار فارکس در طول روز شناخته می‌شوند؛ چرا که در لحظاتی که دو بازار همزمان باز هستند، تعداد معاملات به طرز قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

بهترین سشن‌های معاملاتی فارکس به‌وقت ایران کدام است؟

تعیین بهترین سشن معاملاتی فارکس بستگی به اولویت‌ها، استراتژی‌ها و منطقه زمانی معامله‌گر دارد و معمولا سشن معاملاتی اروپا برای ایرانی‌ها به عنوان بهترین گزینه مدنظر قرار می‌گیرند. در این سشن، حجم معاملات بالا بوده و افزایش حجم معاملات، باعث افزایش نوسانات قیمتی و ایجاد فرصت‌های معاملاتی گسترده می‌شود. با این حال، انتخاب سشن مناسب برای ایرانی‌ها باید با توجه به اهداف و استراتژی‌های هر معامله‌گر انجام شود.

بهترین سشن‌های معاملاتی فارکس به‌وقت ایران کدام است؟

بهترین سایت‌ها برای نمایش سشن‌های فارکس کدام است؟

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی به عنوان ابزارهای نمایش سشن‌های معاملاتی و ساعت بازار فارکس وجود دارند و کاربران می‌توانند بر اساس ترجیحات و راحتی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. این ابزارها به افراد کمک می‌کنند تا به راحتی زمان باز و بسته شدن سشن‌های مختلف را شناسایی کرده و بر اساس آن معاملات خود را انجام دهند. برخی از این ابزارهای کاربردی و محبوب عبارت‌اند از:

  • Forex Factory
  • MetaTrader4
  • Investing.com
  • My Trading Skills
  • TradingView

اهمیت داشتن اطلاعات درباره سشن‌ها و ساعت بازار فارکس

داشتن اطلاعات کافی در مورد سشن‌ها و ساعت بازار فارکس بسیار مهم است. این اطلاعات به معامله‌گران کمک می‌کند تا زمان مناسبی را برای ورود به بازار و انجام معاملات انتخاب کنند. همچنین اطلاعات دقیق درباره ساعت‌های بازار و سشن‌ها به معامله‌گران کمک می‌کند تا فرصت‌ها و تغییرات در بازار را بهتر درک کنند و تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تری برای معاملات خود بگیرند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا