کسب و کار

چه چیزی لوله فاضلاب را باز میکند؟

خیلی از ما حس بد گرفتگی لوله فاضلاب را تجربه کرده‌ایم. این گرفتگی‌ها معمولا در بدترین زمان ممکن اتفاق می‌افتند، مثلا زمانی که سینک پر از ظرف غذای نشسته است یا مهمان در خانه داریم! در چنین مواقعی دانستن چند روش برای رفع گرفتگی فوری لوله فاضلاب به ما کمک می کند تا خودمان را از شر کثیف شدن آشپزخانه و از همه بدرتر بوی بد فاضلاب خلاص کنیم. این مطلب دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا روش هایی را بیاموزید و بدانید با چه چیزی میتوانید لوله فاضلاب را باز کنید.

با ما همراه باشید تا ۵ روش فوری باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب را یاد بگیرید.

چگونه لوله‌های فاضلاب را خودتان باز کنید

بعضی مواقع استفاده از خدمات لوله بازکنی تخلیه چاه میتواند هزینه زیادی داشته باشد. اما در بعضی موارد، خودتان هم می‌توانید از پس این کار بربیایید. در این راهنما چند روش برای باز کردن لوله‌های فاضلاب گفته شده است که هر کدام برای شرایط خاصی مناسب هستند.

یک هشدار در مورد مواد شیمیایی باز کننده لوله

قبل از اینکه به روش‌های مختلف باز کردن لوله بپردازیم، باید در مورد مواد شیمیایی لوله بازکن صحبت کنیم. مهم است بدانید که این مواد چگونه عمل می‌کنند و چه خطراتی به همراه دارند.

این مواد برای لوله‌هایی مناسب هستند که تخلیه کند دارند، چه به خاطر مو، غذا یا هر چیز دیگری که باعث گرفتگی شده باشد. خاصیت خورندگی این مواد باعث تجزیه انسداد می‌شود تا آب به راحتی جریان پیدا کند. اما باید با احتیاط و حتما با دستکش، عینک و ماسک استفاده شوند.

هرگز محلول های لوله بازکن اسیدی را درون لوله‌ای که کاملا مسدود است نریزید. چون آب نمی‌تواند جریان داشته باشد، مواد شیمیایی روی گرفتگی باقی می‌مانند. در نهایت، کسی مجبور می‌شود با دست یا فنر لوله را باز کند و این مواد شیمیایی می‌توانند برای چشم و پوست او خطرناک باشند.

۱. با آب جوش، گرفتگی را ذوب کنید

یکی از روش‌های باز کردن گرفتگی‌های معمولی، ریختن آب جوش داخل لوله است. هدف این است که آب داغ، گرفتگی را نرم کند تا بتواند از لوله عبور کند.

۸ تا ۱۲ لیوان آب را در یک قابلمه بجوشانید. با احتیاط قابلمه را به سینک ببرید و به آرامی، هر بار ۲ تا ۳ لیوان آب جوش را داخل لوله بریزید. بعد از یک دقیقه، دوباره آب جوش بریزید. ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید تا گرفتگی برطرف شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که این روش برای گرفتگی‌های شدید اصلا تضمینی نیست. آبی که قبلا داخل سینک بوده، به سرعت آب جوش را سرد می‌کند و ممکن است به اندازه کافی برای باز کردن گرفتگی، داغ نباشد. با این حال، این روش می‌تواند برای گرفتگی‌های جزئی موثر باشد.

۲. از یک پاک کننده خانگی استفاده کنید

گاهی اوقات، علت گرفتگی لوله ظرفشویی آشپزخانه، جمع شدن چربی است. مایع ظرفشویی به گونه‌ای طراحی شده که چربی را تجزیه کند و می‌تواند در رفع گرفتگی لوله نیز موثر باشد.

چند قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را داخل لوله بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. اگر مایع ظرفشویی بتواند به محل گرفتگی برسد، شروع به تجزیه چربی و باز کردن لوله می‌کند. بعد از چند دقیقه، چند بار آب جوش را داخل لوله بریزید. این کار ممکن است گرفتگی را کاملا برطرف کند و یا حداقل باعث شود آب دوباره به راحتی جریان پیدا کند.

با روشی مشابه و به جای مایع ظرفشویی، می‌توانید از ترکیب جوش شیرین، لیمو و سرکه برای باز کردن گرفتگی لوله دستشویی استفاده کنید. نصف لیوان جوش شیرین، نصف لیوان سرکه سفید و یک لیوان آب لیمو را داخل لوله بریزید. سپس ۵ تا ۶ لیوان آب جوش روی آن ریخته و بگذارید چند ساعت بماند و بعد وضعیت لوله را بررسی کنید که آیا باز شده یا نه.

۳. با تلمبه چاه بازکن لوله را باز کنید

اگر روش‌های بالا کارساز نبودند، شاید نیاز به استفاده از تلمبه چاه بازکن باشد. حتما برای سینک از چاه بازکن سینک و برای توالت از چاه بازکن توالت استفاده کنید. تلمبه توالت یک لبه‌ی اضافی دارد که داخل خروجی توالت قرار می‌گیرد، در حالی که چاه بازکن سینک فقط روی خروجی سینک قرار می‌گیرد.

تلمبه را روی خروجی قرار دهید. اگر برای سینک استفاده می‌کنید، حتما سوراخ سرریز (معمولا نزدیک لبه‌ی سینک) را با انگشت یا پارچه‌ی خیس بگیرید. همچنین، سینک را کمی با آب پر کنید. به آرامی دسته چاه بازکن را فشار دهید تا آب را با فشار از لوله عبور دهد. سپس سوراخ سرریز را باز کنید، اجازه دهید چاه بازکن بالا بیاید، دوباره سوراخ را بگیرید و تا زمانی که سینک خالی شود این کار را تکرار کنید.

توالت‌ها سوراخ سرریز ندارند، بنابراین افراد مبتدی که خودشان می‌خواهند لوله را باز کنند نیازی نیست نگران نگه داشتن دستشان روی سوراخی داخل کاسه‌ی توالت باشند. قبل از قرار دادن چاه بازکن داخل توالت، مطمئن شوید لبه‌ی مخصوص توالت از انتهای چاه بازکن بیرون زده باشد. چاه بازکن را کج نگه دارید تا جایی که ممکن است داخل آن از آب پر شود. سپس چاه بازکن را در خروجی توالت قرار دهید و شروع به بالا و پایین کردن کنید. هر چند بار (حدود ۱۰ بار) زدن، مکث کنید تا دوباره داخل چاه بازکن از آب پر شود و سپس ادامه دهید.

گاهی اوقات گرفتگی توالت آنقدر شدید است که با این روش باز نخواهد شد. اگر شما هم دچار چنین وضعیتی هستید، بهتر از از خدمات شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران استفاده نمایید.

۴. با فنر لوله را باز کنید

اگر تلمبه نتوانست گرفتگی را برطرف کند، به احتمال زیاد ترکیب مایع ظرفشویی یا جوش شیرین هم کارساز نبوده است. در این مورد، شاید نیاز به استفاده از فنر لوله بازکنی باشد.

برای گرفتگی انواع لوله فاضلاب میتوانید از فنر لوله بازکنی دستی که در فروشگاه های ابزار فروشی موجود می باشد استفاده نمایید. برای انجام کار نیز باید فنر را داخل لوله ببرید تا به گرفتگی برسد. سپس با جلو عقب کردن و کمی فشار آوردن گرفتگی را باز کنید. در آخر میتوانید لوله را با آب گرم بشویید.

۵. راهکار جایگزین: با یک متخصص تماس بگیرید

این مطلب دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا روش هایی را بیاموزید و بدانید با چه چیزی میتوانید لوله فاضلاب را باز کنید. با ما همراه باشید تا 5 روش فوری باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب را یاد بگیرید.

اگر گرفتگی با هیچکدام از این روش ها رفع نشد، احتمالا گرفتگی شدید است و نیاز به متخصص لوله بازکنی دارید.

مزایای استفاده از خدمات لوله بازکنی تخلیه چاه:

  • سرعت و دقت بالا: شرکت‌های معتبر لوله بازکنی تخلیه چاه، از تجهیزات و تخصص لازم برای رفع سریع و دقیق گرفتگی لوله‌ها برخوردارند.
  • قیمت مناسب: هزینه خدمات تخلیه چاه در تهران، با توجه به نوع گرفتگی و حجم کار، توسط شرکت‌های مختلف تعیین می‌شود.
  • ضمانت کیفیت: شرکت‌های معتبر تخلیه چاه، کیفیت خدمات خود را تضمین می‌کنند و در صورت عدم رضایت مشتری، هزینه را به او باز می‌گردانند.

برای انتخاب یک شرکت تخلیه چاه معتبر در تهران، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • جستجو در اینترنت: با جستجوی عبارت “تخلیه چاه تهران” در اینترنت، می‌توانید لیست شرکت‌های فعال در این زمینه را مشاهده کنید.
  • پرسش از دوستان و آشنایان: از دوستان و آشنایانی که قبلا از خدمات تخلیه چاه استفاده کرده‌اند، در مورد شرکت‌های معتبر در این زمینه سوال کنید.
  • انتخاب شرکت آقای لوله بازکن: با مراجعه به وبسایت https://mrplumber.ir میتوانید از خدمات تضمینی و حرفه ای شرکت معتبر آقای لوله بازکن استفاده نمایید.
  • مراجعه به سامانه ۱۱۸: با تماس با سامانه ۱۱۸، می‌توانید شماره تماس شرکت‌های تخلیه چاه در تهران را دریافت کنید.

با استفاده از خدمات تخلیه چاه تهران، می‌توانید به سرعت و به راحتی مشکل گرفتگی لوله‌ها را حل کنید و از بروز مشکلات و بوی نامطبوع فاضلاب جلوگیری کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا