کسب و کار

چگونه از سیگنال‌های فارکس MQL5 استفاده کنیم؟

نرم افزاری مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای دریافت سیگنال فارکس استفاده کنید که اصلی‌ترین آنها سیگنال‌های MQL است.

بهترین سیگنال‌های MQL5 کدامند؟

سیگنال‌های MQL سیگنال‌های معامله‌گری در پلتفرم‌های معاملاتی متا‌تریدر ۴ و ۵ هستند. اولین نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که سیگنال‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ به شما این امکان را می دهند که معاملات سیگنال فروشان را مستقیماً خارج از پلتفرم متاتریدر به صورت مکانیکی دنبال یا کپی کنید. علاوه بر این، سیگنال فروشان می توانند سیگنال‌های خود را در جامعه گسترده کاربران مختلف به اشتراک بگذارند.

بسیاری از سیگنال‌های معاملاتی فارکس با استفاده آسان وجود دارد که باید به راحتی در حساب متاتریدر ۴ و ۵  شما با عنوان “سیگنال” قابل دسترسی باشند. اگر تصمیم دارید آنها را فعال کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یک حساب عمومی MQL5 ثبت نام کنید (که می‌توانید مستقیماً از پلتفرم معاملاتی متاتریدر انجام دهید).

پس از گرفتن مجوز، می‌توانید معامله‌ها را با تمام تنظیمات لازم در پلتفرم معاملاتی خود اجرا کنید. همچنین مزایایی برای سوشیال تریدینگ برای معامله‌گران فارکس وجود دارد که یکی از آنها این است که یافتن سیگنال‌های دقیق فارکس را آسان تر می‌کند. شما همچنین می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و ریسک‌ها را متنوع کنید.

اگر نمی‌خواهید استراتژی شخصی خود را بسازید (زیرا اغلب می‌تواند فرآیندی بسیار دشوار و زمان‌بر باشد)، در عوض می‌توانید از یک معامله‌گر خاص پیروی کنید که از نظر شما قابل اعتماد است در حالی که حساب شما نیز محافظت می شود، بنابراین وقتی تصمیم به دنبال کردن یک معامله‌گر را می‌گیرید، لازم نیست نگران باشید، زیرا فقط شما می توانید حساب خود را کنترل کنید و معامله‌گری که آن را دنبال می‌کنید تغییری در حساب شما نمی‌تواند به وجود بیاورد.

مشاهده سیگنال ها در زمان واقعی در نمودارهای متاتریدر

امکان مشاهده سیگنال‌های معاملاتی تامین کننده به طور مستقیم از نمودار معاملاتی متاتریدر برای مطالعه استراتژی سیگنال فروشان وجود دارد.

چگونه از سیگنال‌های فارکس MQL5 استفاده کنیم؟

سیگنال ‌ها از طریق متاتریدر ۴ و ۵ در قسمت جعبه ابزار “Toolbox” با استفاده از برگه “Signals” قابل دسترسی است، جایی که می توانید سیگنال های معاملاتی را به روش های مختلف تجزیه و تحلیل کنید:

۱- تاریخچه ارائه دهنده سیگنال. این برای ارزیابی اینکه آیا استراتژی سیگنال فروش در بلندمدت قابل اعتماد است یا خیر، مهم است.

۲- آمار و رقم دقیق سیگنال فروش، که به شما از تعداد سود و زیان و میزان سودآوری سیگنال فروش در گذشته اطلاع می‌دهد.

۳-  سطوح ورود و خروج سیگنال فروش برای تعیین قابل اطمینان بودن سیگنال های فارکس

از قسمت “جعبه ابزار” همچنین می توانید به قابلیت‌های زیر دسترسی داشته باشید:

۱- افتتاح حساب MQL5: این یک مرحله ضروری برای اشتراک در سیگنال های معاملاتی فارکس ارائه شده است.

۲- ارائه دهنده سیگنال را به موارد دلخواه خود اضافه کنید. هنگام جستجوی بهترین ارائه دهندگان سیگنال فارکس، می توانید چندین سیگنال فروش را که به نظر می رسد با معیارهای شما مرتبط هستند را نشانه گذاری کنید.

۳- از طریق دکمه سبز رنگ “اشتراک رایگان” سیگنال‌ها را دریافت خواهید کرد. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، می توانید با کلیک روی لینک آن را تایید کنید تا برنامه کپی تریدینگ راه اندازی شود.

یافتن بهترین ارائه دهندگان سیگنال فارکس

صفحه اکانت یک ارائه دهنده سیگنال معاملاتی فارکس در متاتریدر دارای اطلاعات بسیار مفید و کاربردی زیادی برای ارزیابی آن فرد دارد. همچنین نحوه رویکرد و استراتژی معاملاتی آنها را نشان می‌دهد که در تصمیم گیری برای کپی کردن از آنان حیاتی است.

در حالی که برگه “سیگنال ها” اطلاعات مفید و دقیق زیادی را برای ارزیابی عملکرد یک معامله گر ارائه می‌دهد، همانطور که در زیر نشان داده شده است ورود به صفحه وب ارائه دهندگان سیگنال در وب سایت MQL5 جزئیات بسیار بیشتری را ارائه می دهد:

چگونه از سیگنال‌های فارکس MQL5 استفاده کنیم؟

مقایسه پروفایل‌های ارائه دهندگان سیگنال و آمار آنها بینش‌هایی را در مورد موفق ترین سیگنال‌ فروشان فارکس و نحوه آشنایی با آنها در متاتریدر ارائه می‌دهد.

به این نکته توجه شود که حتی با این تحقیقات، باید با ارائه دهندگان سیگنال با احتیاط فراوان رفتار کرد.

سیگنال های فارکس: مقایسه ارائه دهندگان

سیگنال فروشان را می‌توان با تجزیه و تحلیل داده های بیشتری که مربوط به عملکرد سیگنال‌های آنها است بررسی کرد. این داده‌های اضافی را می‌توانید با جستجو در قسمت‌های مختلف مرتبط با بخش ارائه‌دهنده به طور مستقیم از پلتفرم متاتریدر، در زیر برگه «سیگنال‌ها» در بخش «جعبه ابزار»، پیدا کنید.

چگونه از سیگنال‌های فارکس MQL5 استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از سیگنال های فارکس خودکار

در حالی که کپی کردن معاملات دیگران خطرات واضحی دارد، استفاده از خدمات سیگنال فارکس خودکار مزایایی نیز دارد:

  • صرفه جویی در زمان: دیگر نیازی به صرف زمان برای ساختن استراتژی معاملاتی خود ندارید. توسعه استراتژی شخصی می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد، در عوض می‌توانید دنبال معامله‌گری با مشخصات ریسکی و استراتژی مشابه خودتان باشید. همچنین با این کار مقدار زیادی از زمان خود را برای انجام معاملات و نظارت بر بازارهای مختلف صرفه جویی می کنید.
  • ریسک خود را تقسیم کنید: می‌توانید چندین ارائه دهنده استراتژی فارکس را انتخاب کنید تا نتیجه شما به عملکرد تنها یک استراتژی متکی نباشد و ریسک انجام این کار را کاهش دهید.
  • برجسته کردن فرصت‌های معاملاتی بیشتر: اگر استراتژی فعلی خود را دارید، می‌توانید با افزودن سیگنال‌های خودکار فارکس، به سرعت استراتژی‌های تکمیلی را به ترکیب معاملاتی خود اضافه کنید و از فرصت‌های بیشتری بهره مند شوید.
  • در هزینه‌ها صرفه جویی کنید: کپی تریدینگ یک گزینه کم هزینه برای مدیریت سنتی پول است.
  • موانع کم برای ورود: شما مجبور نیستید حداقل موجودی حساب را برای شروع سوشیال تریدینگ داشته باشید. در واقع، هر کسی که به پلتفرم متاتریدر دسترسی دارد، می‌تواند این کار را انجام دهد.
  • کنترل حساب خود را حفظ کنید: حسابی که برای سوشیال تریدینگ استفاده می کنید به نام شما است و تنظیمات آن را خودتان تنظیم می‌کنید.

همچنین برخی از ویژگی های اضافی، مخصوص استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر در بخش سیگنال‌ها و وب سایت MQL5 وجود دارد که در زیر مشخص شده است:

  • هزاران استراتژی مختلف برای دنبال کردن و کپی کردن در متاتریدر وجود دارد.
  • هویت معامله‌گران تایید می‌شود.
  • می‌توانید سیگنال های MT5 و MT4 را در یک حساب معاملاتی دمو آزمایش کنید.
  • هیچ رابطی برای نصب وجود ندارد، کپی تریدینگ مستقیماً از پلتفرم های معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ امکان پذیر است.
  • شما می‌توانید مستقیماً تاریخچه یک معامله‌گر را به صورت شفاف و مشخص ارزیابی کنید.
  • نظرات سایر دنبال کنندگان سیگنال معاملاتی نیز برای کمک به قضاوت شخصی در مورد مشخصات یک معامله گر در دسترس است.
  • شما همیشه کنترل حساب معاملاتی خود را از پلتفرم متاتریدر در اختیار دارید.

معایب استفاده از سیگنال‌های خودکار فارکس 

  • عملکرد گذشته نتایج احتمالی آینده را نشان نمی‌دهد.
  • لازم است به طور دائم به پلتفرم متاتریدر متصل بمانید مگر اینکه از سرور VPS استفاده کنید تا معاملات و اقدامات تامین کننده همیشه در حساب معاملاتی شما کپی شود.
  • در هر حساب معاملاتی فقط می‌توانید از یک ارائه دهنده سیگنال کپی کنید.
  • توجه داشته باشید که برخی از ارائه‌دهندگان سیگنال معاملاتی از حساب‌های دمو استفاده می‌کنند، که ممکن است باعث شود ریسک بیشتری نسبت به یک حساب واقعی بپذیرند.
  • اگر بروکر متفاوت از ارائه دهنده سیگنال خود دارید، نتایج واقعی در حساب شما ممکن است بسته به نوسانات یا اسپرد متفاوت باشد که برای هر بروکر متفاوت است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا